یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

روی مد بودن برای خیلی ها مهم است. به‌خصوص برای بعضی نوجوان‌ها. مانوئل یک نوجوان۱۷ساله‌ی فرانسوی است که در پاریس زندگی می‌کند و به گفته‌ی خودش چندان به مد اهمیت نمی‌دهد. اما دوست دارد گاهی روی مد فکر کند.

دوچرخه

یک نشریه‌ی نوجوانانه‌ی فرانسوی از مانوئل پرسیده است:روی مد فکر کردن یعنی چه؟

- یعنی آخرین آهنگ رپ (یا گفت‌آواز، سبکی از موسیقی که مسائل اجتماعی را همراه با آواز و موسیقی بیان می‌کند.) را زیر لب زمزمه کردن و متلک‌های مصطلح را بلد بودن.

ساشا هم 17 ساله است، اما برخلاف مانوئل خیلی به مد اهمیت می‌دهد و فکر می‌کند، روی مد بودن یعنی زنده بودن. ساشا می‌گوید: «مد به ما کمک می‌کند تا از زندگی خسته نشویم، از یکنواختی‌اش و از تکراری‌بودنش. من با عوض شدن مد، احساس سرزندگی می‌کنم. با این حال گاهی از بعضی مدها خوشم نمی‌آید و مجبور می‌شوم خودم مد خودم را ابداع کنم.»

راحیل نوجوان 15 ساله‌ی الجزایری الاصل هم درباره‌ی مد می‌گوید: «من با مانوئل موافقم. گاهی بهتر است آدم فکرش را به روز کند نه لباسش را. ولی خب ظاهر نباید خیلی هم از مد عقب باشد. بعضی وقت‌ها لازم است که ظاهری مناسب با اجتماع داشته باشیم.»

اوریان 16 ساله هم می‌گوید: «مد یعنی خلاقیت. وقتی چیز تازه‌ای مد شده، یعنی فکر تازه‌ای به ذهن یک طراح رسیده، فکری که تا قبل از آن به فکر دیگری نرسیده بود. به‌همین دلیل است که خیلی‌ها آن را می‌پسندند و رواج می‌دهند. اما برای من مد یعنی سرگرمی. من وقتی به دنیای مد نگاه می‌‌کنم کلی تصویر در ذهنم نقش می‌بندد، تصاویری که ذهن مرا فعال می‌کند.»

کلارا می‌گوید: «بعضی وقت‌ها مردم هرکاری می‌کنند تا از مد عقب نمانند. آن‌ها فکر می‌کنند این کار درست ومعقول است. اما این‌طور نیست. من کسانی را می‌شناسم، که با این‌که پول زیادی ندارند، ولي برای این‌که طبق مد عمل کنند در یک‌ماه سه مدل کفش گران‌قیمت می‌خرند. در حالی‌که در زندگی، نیازهای حیاتی‌تری دارند.»

بانی هم كه مثل کلارا 16 سال دارد به جنبه‌ی دیگری از مد مي‌پردازد: «اما بعضی‌ها از روی اجبار طبق مد لباس می‌پوشند. چون در گروه دوستان باید همه مثل هم باشند وگرنه طرد می‌شوند. گاهی هم برای این‌که در نگاه دیگران خوب جلوه کنند، طوری لباس می‌پوشند که دلشان نمی‌خواهد.

ولی با همه‌ی این‌ها من به مد اهمیت می‌دهم. به شرطی که از روی اجبار نباشد و با لذت انجامش بدهم. به نظر من وجود مد یعنی تفاوت. ما به تفاوت و رنگ در هر جامعه‌ای احتیاج داریم. اگر همه شکل هم باشند جامعه‌ای وجود ندارد. به‌خصوص که من فکر می‌کنم هر کسی طبق درون خودش ظاهر می‌شود و یک تفاوت ظاهری می‌تواند نشان‌دهنده‌ي تفاوت شخصیت در هر جامعه‌ای باشد.»

کد خبر 294306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha