همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: هدف از تشکیل دانشگاه امام حسین (ع) این است که این دانشگاه به عنوان مرکزی برای شکل گیری آینده سپاه و تداوم بخشی حیات انقلاب اسلامی، ایفای نقش کند.

حسین دهقان

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین تجلیل از اساتید و مربیان نمونه دانشگاه و مراکز آموزشی سپاه که صبح امروز در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز معلم به اساتید ومربیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان داشت: هدف از تشکیل دانشگاه امام حسین (ع) این است که این دانشگاه به عنوان مرکزی برای شکل گیری آینده سپاه و تداوم بخشی حیات انقلاب اسلامی، ایفای نقش کند.

وی با اشاره به این جمله از امام خمینی (ره) که معلمی شغل انبیاست، گفت: جایگاه رفیع معلمی را می توانیم با مطالعه جایگاه انبیاء که در قرآن کریم آمده است بشناسیم. انبیا آمده اند تا انسان ها را از تاریکی به نور و از بندگی طاغوت به بندگی خداوند هدایت کنند و انسان را به مقام خلیفه اللهی رسانده و به او یادآوری کنند که باید موجودات مفیدی در حق خود، جامعه و هم نوعان خود باشدو با توجه به ظرفیت های وجودی خود در مسیر احقاق حق و عدالت درجامعه ایفای نقش کند.

دهقان در همین زمینه افزود: شخصی که می خواهد ایفای نقش معلمی داشته باشد باید خود به تهذیب نفس بپردازد و خود را صاحب رسالتی بداند که باید برای آن مجاهدت کند و مجاهدت دراین جا به معنی حرکت و تلاش مستمری است که با انگیزه ای ایمانی، فرد را به حرکت درمی آورد. معلم باید از توانایی های علمی برخوردار بوده و لبریز از علم و دانش باشد و اگر در این زمینه کاستی داشته باشد، شان معلمی برایش شکل نمی گیرد.

وی به مسئله پذیرش میان معلم و متعلم اشاره کرد و اظهار داشت: بایستی دانش آموز بپذیرد در جایگاهی است که می خواهد تعلیم و تربیت را بیاموزد و این همان موضوع پذیرش میان معلم و متعلم است. انبیاء آمده اند تا رابطه میان انسان و خدا را برقرار کنند و بعد از آن هم اهل بیت (ع) این مسیر را ادامه دادند و امروز هم ما باید در نقش معلم، تداوم بخش این مسیر باشیم.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پیرامون برتری نوشته علما بر خون شهدا اشاره کرد و بیان داشت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد آثار و برکات شهادت بسیاری از افراد در جامعه و هیات بشری بودیم و باید این سوال را مطرح کنیم که آیا هر عالمی می تواند این نقش را ایفا کند. باید گفت هر عالمی که به علم خود عامل بوده و به اصول پایبند باشد و همچنین خود را نسبت به سرنوشت جامعه و مکتب اسلام مسئول بداند؛ شامل این حدیث پیامبر (ص) خواهد و در طول تاریخ شاهد بودیم که هیات دنیوی این عالمان، به شهادت ختم شده است.

وی به شخصیت امام خمینی (ره)، شهید مطهری و بسیاری از بزرگان عصر حاضر اشاره کرد و عنوان داشت: در میان دانشمندان کسانی بوده اند که نقطه عطفی را در مسیری متفاوت از گذشته شان ایجاد کرده اند و یک گام تکاملی را در حوزه های علمی و اخلاقی برداشته اند.

وی درهمین زمینه افزود: اگر بخواهیم بررسی کنیم که این افراد چه مسیری را طی کرده اند، سه ویژگی در میان آن ها قابل مشاهده است که تفکر عمیق درموزه ها، در نظر گرفتن رسالت عمیق و پایدار در حوزه کاری و آماده شدن برای پشت سر گذاشتن سختی های مسیر پیشرو؛ ویژگی های آن افراد بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنان خود، با بیان این که شهید مطهری دارای شخصیتی جامع الاطراف بوده و در حوزه های مختلف اندیشه ای ورود و خروجی صحیح داشته است، تصریح کرد: نوآوری، به روز بودن، آزادگی و آزاد اندیشی، مبارزه و خودسازی و تهذیب نفس از کم ترین ویژگی های شخصیتی شهید مطهری بوده و امروز جامعه ما نیازمند بهره مندی از افکار و اندیشه های شهید مطهری است و باید خصلت های ایشان را در جامعه به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی ترویج کرد.

کد خبر 294214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha