همشهری‌آنلاین: یک مقام ارشد پلیس بالتیمور تأکید کرد: هرکس پس از ساعت ده شب در خیابان‌های این شهر دیده شود - به غیر از چند مورد خاص که از قانون منع عبور و مرور مستثنی شده - توسط نیروهای پلیس دستگیر خواهد شد.

بالتیمور

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد: شب گذشته (سه شنبه شب) پلیس بالتیمور از ساعت 10 شب به بعد، قانون منع عبور و مرور را با جدیت تمام به اجرا گذاشت و تظاهرکنندگانی را که از پراکنده شدن سرباز می‌زدند و نیروهای پلیس را هو می‌کردند، با استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و همچنین گلوله‌های حاوی گاز فلفل، متفرق كرد.

اواخر شب گذشته، کاپیتان اریک کوالزیک، یکی از مقامات ارشد پلیس بالتیمور،آمريكا در کنفرانس خبری در برابر خبرنگاران حاضر شد و درباره نحوه اعمال قانون منع عبور و مرور در سراسر این شهر توضیحاتی ارائه کرد.

این مقام پلیس در این خصوص گفت: افسران ما طیف گسترده‌ای از اختیارات در رابطه با اجرای قانون منع عبور و مرور دارند. البته چند مورد خاص از این قانون مستثنی شده است: اگر شما از محل کارتان به خانه می آیید، در مسیر رفتن به محل کار خود هستید، یا فوریتی پزشکی برای شما یا خانواده‌تان بوجود آمده و به آن دلیل شما در راه رفتن (به کلینیک یا بیمارستان) برای درمان هستید؛ در این مواردِ ویژه، روشن است که افسران پلیس بالتیمور قادرند از اختیارات خود استفاده کنند و به شما اجازه این کارها را حتی در خلال ساعات اجرای قانون منع عبور و مرور بدهند.

او افزود: ما همچنین این اختیار را داریم که به افسران‌مان اجازه دهیم این استثناء‌ها را در رابطه با موقعیت‌های معقول دیگري که ممکن است بوجود آید نیز رعایت کنند. مثلاً اگر نیروهای پلیس کسی را که بعد از ساعت 10 شب در خیابان های بالتیمور تردد می‌کند، متوقف کنند، ولی او بتواند ثابت کند که از فرودگاه به خانه می‌رود، زیرا پرواز او دقایقی پیش به زمین نشسته است، آن‌گاه افسران پلیس با او کاری نخواهند داشت، زیرا افسران ما در روند اعمال این قانون، از عقل و درایت خود استفاده می کنند. 

اریک کوالزیک سپس تأکید کرد: در عین حال، اگر هرکسی در ساعات اجرای قانون منع عبور و مرور - به غیر از موارد یاد شده که مستثنی است - در هر یک از خیابان‌های بالتیمور دیده شود - نیروهای پلیس او را دستگیر خواهند کرد.

او در خاتمه افزود: ما تلاش داریم آرامش را بار دیگر به شهر خود بازگردانیم و چهره حقیقیِ بالتیمور را آنچنان که هست، به همه نشان دهیم، زیرا بالتیمور شهری آرام است که مردمِ آن مجازند در خیابان‌ها و سایر اماکن عمومیِ آن، با آزادی کامل در تجمعات مختلف شرکت کنند، ولی اين تجمعات باید مسالمت‌آمیز باشد

گرافیک خبری: اعتراض در فرگوسن

کد خبر 293665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha