همشهری‌آنلاین: وزیر کار با ارائه گزارشی از وضعیت تعیین دستمزد کارگران در دو سال گذشته گفت: برای مقابله با بحران بیکاری، سالیانه ۸۰۰ هزار شغل مورد نیاز است.

مهر نوشت: علی ربیعی امروز در همایش ملی کار در تهران گفت: برای ایجاد اشتغال نیاز به تعامل سازنده با دنیا داریم که خوشبختانه در دولت یازدهم این سیاست به طور جدی دنبال می شود. رابطه سازنده با کشورهای دیگر نیاز به بازار جهانی، فناوری‌های نوین برای توسعه اشتغال در کشور دارد؛ لذا اگر نتوانیم بر این موارد غلبه کنیم؛ با بیکاری مواجه خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید دو هزار و ۶۶۳ تشکل کارگری - کارفرمایی ایجاد شده که ۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

ربیعی با اشاره به شمار شاغلان در کشور، گفت: هم اکنون ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم که ۱۵ میلیون نفر دفترچه بیمه دارند و ۷ میلیون نفر در مشاغل غیررسمی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰ هزار بیمه اجباری در کشور داشتیم که می توان ادعا کرد که به همین میزان در کشور اشتغال ایجاد شده است. برای مقابله با بحران بیکاری باید سالانه ۸۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود تا تعداد شاغلان به ۳۵ میلیون نفر در افق ۱۴۰۴ برسد که این نیاز به رشد ۷ درصدی است.

ربیعی تاکید کرد: ما نیاز به سرمایه گذار و کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های اندک داریم؛ به همین دلیل تعاونی‌های تولید و توزیع می توانند کارساز باشند. در دو سال گذشته تلاش‌هایی از سوی مسئولان حوزه کار در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و اعتماد شرکای اجتماعی کار به دولت افزایش یافته است.

وزیر کار گفت: تلاش‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش دستمزد نیز نشان می دهد که سال ۹۳ حداقل دستمزد ۳۱ درصد و سال ۹۴، ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است که این بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی بود.

وی، این اقدام دولت را ارزشمند دانست و افزود: این اقدام، اعتماد نمایندگان کارگران و کارفرمایان به وزارت کار را در پی داشت به طوری که این دو قشر اعلام کردند، برای تعیین دستمزد حاضرند برگه سفیدی به وزارت کار ارائه دهند، چرا که می دانند این وزارتخانه حامی تشکل های کار است.

ربیعی از راه اندازی سامانه مشاغل ایران در سال جاری خبر داد و افزود: برنامه ای با سازمان محیط زیست در خصوص توسعه اشتغال سبز خواهیم داشت.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ کار بیان داشت: نگرش به کار باید براساس کار شایسته تغییر یابد و نشاط اجتماعی از برنامه های این وزارتخانه است که با ایجاد اشتغال برای مردم می تواند محقق شود.

کد خبر 293467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha