همشهری آنلاین: رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش حقوق ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر مشخص شده است، گفت: در آینده نزدیک تکلیف ۴۰ درصد باقی مانده نیز مشخص می شود.

مهر نوشت: علی اصغر بیات افزود: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ تامین اجتماعی مستمری از کارافتادگان کلی و بازنشستگان و مجموعه مستمری بازماندگان نباید از حداقل مزد کمتر باشد .

وی گفت: شورای عالی کار در آخرین جلسه پایان سال ۹۳ با افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران موافقت کرد که این افزایش برای بازنشستگان حداقل بگیر که حدود ۶۰ درصد بازنشستگان را شامل می شوند، نیز صدق می کند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان موکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد را با توجه به افزایش هزینه زندگی و با توصیه هیات وزیران به‌‌ همان نسبت افزایش دهد.

به گفته بیات، در حال حاضر پیشنهاداتی برای افزایش حقوق مابقی بازنشستگان (۴۰ درصد مانده ) مطرح است که در کمیته ها و جلساتی در حال بررسی است و در نهایت پس از تایید هیات مدیره و مسئولان سازمان تامین اجتماعی به هیات دولت ارسال می شود.

وی در مورد پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان نیز اظهار داشت: پس از تصویب افزایش حقوق و ابلاغ دولت، سازمان تامین اجتماعی نسبت به اجرایی شدن مصوبه و پرداخت آن به بازنشستگان اقدام خواهد کرد.

کد خبر 291700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha