همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی میان سربازان کشور موج می زند گفت: خاک ایران روحیه رشادت و شهادت طلبی را برای سربازان به ارمغان آورده است.

عطاالله صالحی

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، امیر سر لشکر عطاالله صالحی در افتتاحیه هیات معارف جنگ امیر سپهبد صیاد شیرازی که در پادگان دژ خرمشهر با حضور دانشجویان دانشکده افسری و مسوولان نظامی برگزار شد، خاطر نشان کرد: ما از خاک ایران هستیم زیرا خاک ، بازگو کننده زبان شهدا و مظلومین است.

وی ادامه داد: افسران در شرایط بحران و نیاز، شهید می شوند و تعدادی دیگر زنده می مانند تا خاطراتی همچون هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده زنده نگاه دارند.

صالحی ادامه داد: در زمان حاضر هزاران تن همانند صیاد شیرازی، همتی و فکوری ها در پادگان ها آموزش می بینند و روحیه شهادت طلبی را در خود تقویت می کنند.

وی همچنین به دیدار اخیر مسوولان و افسران ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت 29 فروردین با فرماندهی کل قوا اشاره کرد: در این جلسه نیز رییس هیات معارف جنگ گزارشی از برگزاری همایش صیاد شیرازی ارایه کرد که در پایان رهبری معظم انقلاب برای بهتر برگزار شدن آن دعا کردند.

ارزش انسان ها با آرزوهای الهی آن ها مشخص می شود

امیر سرتیپ ناصر آراسته، رییس هیات معارف جنگ نیز گفت: ارزش انسان ها با همت ها و آرزوهای الهی آن ها مشخص می شود و شما افسران جوان این سرزمین از روحیه و همت بلند برخوردار هستید.

آراسته با بیان اینکه نباید بدون وضو در مناطق هشت ساله دفاع مقدس قدم برداریم ، اظهار داشت: این همایش، سفر کمال جویی است و افسران حاضر از نزدیک با مناطق جنگی همچون دهلاویه، هویزه، پایگاه هوایی، ناوشکن های دزفول و بسیاری از آثار هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند و آموزش های نظامی را نیز در کنار آن فرا می گیرند.

نوزدهمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی از سوم اردیبهشت ماه در استان خوزستان آغاز شد و به مدت 10 روز ادامه می یابد.

در این دوره دانشجویان سال سوم دانشکده افسری دانشکده امام علی (ع)، قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور دارند که ضمن آموزش های نظامی از مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

بنا بر این گزارش صبح امروز دانشجویان یاد شده ضمن بازدید از موزه دفاع مقدس خرمشهر و پل مارد، آموزش های لازم را از اساتید فرا گرفتند.

کد خبر 293114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha