همشهری‌آنلاین: چهل‌و دومین شماره توسعه مهندسی بازار همزمان با سالگرد نهمین سال انتشار آن ویژه فروردین و اردیبهشت ۹۴ روانه بازار نشر شد.

توسعه مهندسی بازار ویژه فروردین و اردیبهشت ۹۴

این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی جهان است كه در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی) منتشر شد است.

  • سرمقاله: آینده‌پژوهی آنچه در سال 1394 فراروی سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار دارد

سرمقاله‌ی این شماره چنین عنوانی دارد: آینده‌پژوهی در سال 1394 فراروی سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار دارد.
خلاصه‌ی سرمقاله این است که: بازار ایران به‌خصوص با علاقه‌ای که ایرانیان به برندهای خارجی دارند سبب شده است که توجه مدیران بنگاههای اقتصادی جهان را به خود جلب کند. آیا مدیران ایرانی برای چنین فضایی، آمادگی لازم را دارند؟
سرمقاله‌ی اینجانب را در صفحات 4 و 5 همین نشریه بخوانید که رویکرد آن به اصلی‌ترین موضوعات کسب‌وکار ایران است و راهکارهایی برای کاروکسب‌ها در سال 1394 دارد.

  • مصاحبه‌های توسعه مهندسی بازار

در شماره‌ی ‌42، فرورودین و اردیبهشت 1394، توسعه مهندسی بازار حاوی 4 گفت‌وگو است با استادان ایرانی و خارجی درباره‌ی موضوعات متنوع بازاریابی:
1) گفت‌وگو با دکتر امیرجعفری درباره‌ی بازاریابی کتاب
2) گفت‌وگو با دکتر حمیدرضا صدیقی درباره‌ی پیوند بازاریابی و اقتصادسنجی
3) گفت‌وگو با پروفسور ژرومه گلن (جروم اس.گلن)؛ آینده‌پژوه جهانی
4) گفت‌وگو با پروفسور آلدن درباره‌ی بازاریابی سلامت

  • برند و تبلیغات

بخشی از صفحات این شماره‌ی مجله به برند و تبلیغات اختصاص دارد:
1) برندسازی به روش یونگ (روانشناس تحلیلی)
2) استراتژیهای برندسازی کشور قطر
3) تبلیغات نوآورانه و خلاق در دنیای کتاب و کتابخوانی

  • نورومارکتینگ و قیمت‌گذاری

نورومارکتینگ به‌عنوان تازه‌ترین موضوع بازاریابی است که در این شماره، قیمت‌گذاری از منظر نورومارکتینگ مورد توجه قرار گرفته است. مقاله‌ی این شماره عبارت است از مغز انسان چگونه به قیمت کالاها واکنش نشان می‌دهد.

  • مذاکره با آلمانی‌ها

پس از مشخص شدن روند مذاکرات ایران و 1+5، کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای سرمایه‌گذاری در ایران، سفرهایی را آغاز کردند. پرسش بازارگانان ایرانی می‌تواند این باشد که بهتر است چگونه با آلمانی‌ها مذاکره کنیم، شیوه‌ی این گفت‌وگوها و مذاکره چگونه باشد تا به برد ـ برد بینجامد. این پرسش را این مقاله پاسخ داده است.

  • استراتژی، منابع انسانی، نوآوری، بسته‌بندی

سایر موضوعات متنوع این شماره در حوزه‌های استراتژی، منابع انسانی، نوآوری، و بسته‌بندی است. برای مثال، دو مقاله‌ی حوزه‌ی استراتژی را در این شماره می‌خوانید؛
1) برنامه‌ریزی کسب‌وکار برای سال جدید
2) شیوه‌های ورود به بازارهای نوظهور
در حوزه‌ی منابع انسانی، چند مقاله آمده است
1) پرسشنامه‌ی بهره‌وری شما در کار چقدر است؟
2) مدیران نفرت‌انگیز
در حوزه‌ی نوآوری، یک مقاله آمده است؛ نوآوری را فرایند گروهی تعریف کنیم. در حوزه‌ی بسته‌بندی نیز مقاله‌ای داریم با عنوان "بسته‌ای از جنس خلاقیت" که عمدتاً با تصویر تشریح شده.

  • فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد

هر شماره‌ی مجله حاوی یک فیلم آموزشی بازاریابی است از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
در این شماره شما با دیدگاههای مت آیرینگ آشنا می‌شوید که درباره‌ی "شیوه‌های ورود به بازارهای نوظهور" است.

موضوعات متنوع دیگری را همچنین در این نشریه می‌خوانید؛ از تازه‌ترین اخبار بازاریابی و برند شرکتهای جهانی، تا روشها و تکنیکهای جدید فروش. ابتکار دیگری را همکارانم انجام داده‌اند و آن گرایش به سمت مقالات علمی ـ پژوهشی است.

در این شماره‌ی مجله، مقاله‌ای داریم با عنوان مکاتب بازارگرا و برندگرا در جایگاه‌یابی. 4 صفحه از این مقاله را در مجله می‌خوانید. اما برای مطالعه‌ی کل این مطلب علمی ـ پژوهشی به سایت مجله‌ی توسعه مهندسی بازار مراجعه کنید به نشانیwww.marketingmag.ir

شایسته‌ی یادآوری است برای خرید یا اشتراک مجله می‌توانید به نشانی www.marketingmag.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 71 و 66408251 (021) تماس بگیرید.

کد خبر 293018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha