سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ماهنامه سیاسی - فرهنگی دنیای قلم از خردادماه ۱۳۹۳ به مدیرمسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی با رویکرد بینارشته‌ای در حوزه فرهنگ، هنر و سیاست فعالیت خود را آغاز کرده ‌است.

نگاهی به هشتمین شماره ماهنامه دنیای‌ قلم

این ماهنامه هنرمندان و دانشجویان، جوانان و علاقه‌مندان به حوزه‌های فرهنگ، هنر و سیاست را مخاطب قرار می‌دهد.

در این شماره آثار و گفتاری از جمال میرصادقی (نویسنده)، دکتر حمیده چوبک (رییس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی)، دکتر زهره روح‌فر(پژوهشگر و استاد دانشگاه)، مجید ناظم‌پور (مؤسس خانه عود ایران)، رامتین شهبازی (استاد دانشگاه، منتقد و مدیر کنونی گروه سینما در موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ) و اکبر نیکان‌پور (تصویرساز) منتشرشده است.

دنیای قلم در این شماره نگاهی به آینده سیاسی و فرهنگی ایران دارد؛ جمال میرصادقی دوران طلایی ادبیات ایران و چگونگی تکرار آن را مطرح می‌کند، دکتر حمیده چوبک اهمیت باستان‌شناسی در دستیابی به توسعه را شرح می‌دهد، دکتر زهره روح فر نقش موزه در شکل دادن به آینده یک جامعه را بررسی می‌کند، مجید ناظم پور از گذشته، حال و آینده موسیقی و ساز سازی می‌گوید و رامتین شهبازی تصویری از آینده سینمای ایران ترسیم می‌کند.

همچنین در ویژه‌نامه «حلقه دایناسورها»، به مناسبت درگذشت حسین قندی (روزنامه‌نگار قدیمی کشور و استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی)، به آنچه پیشکسوتانی چون فریدون صدیقی، یونس شکرخواه، دکتر محمدمهدی فرقانی و علی‌اکبر قاضی‌زاده درباره او گفته‌اند به چاپ رسیده است.

هشتمین شماره دنیای قلم در 96 صفحه رنگی به قیمت 5000 تومان روی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفته ‌است. برای تهیه ماهنامه سیاسی - فرهنگی دنیای قلم می‌توانید به دکه‌های مطبوعاتی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 66490578-021 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 295612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha