ترجمه‌ی عباس تربن: آدم‌هایی که از نظر احساسی، باثبات هستند و بر احساساتشان تسلط و کنترل بیش‌تری دارند، معمولاً آدم‌های موفق‌تری هستند. در این‌جا چند توصیه برای با ثبات‌شدن و کنترل احساسات به شما ارائه می‌کنیم.

دوچرخه

به خودت نگير

وقتي رابطه‌ها درست برقرار نمي‌شود و آدم‌ها آن‌طور كه بايد به هم پيوند نمي‌خورند، خيلي راحت است كه احساس واماندگي بكني و فكر كني كسي تو را دوست ندارد. اما واقعيت اين است كه رفتار و سيستم آدم‌ها ربطي به تو ندارد؛ بيش‌تر مردم درگير مشكلات و مسايل خودشان هستند و حتي گاهي به ذهنشان هم نمي‌رسد كه به حس، حال و روز شما فكر كنند. بنابراين سعي كن از رفتار آدم‌ها برداشت شخصي نكني.

حس‌هايت را حبس نكن

احساسات مي‌آيند و مي‌روند؛ حواست باشد به آن‌ها فرصتي بيش ازحد ندهي، حس‌هاي بد را با خودت حمل نكني و تنفر را در وجودت نگه نداري. يادت باشد كه تو با حس نفرت به‌دنيا نيامده‌اي؛ پس نگذار اين حس تو را از درون نابود كند، چون شايسته‌ي حس و حالي بهتر از اين هستي.

خودت باش و خودت را دوست داشته باش

تو مي‌تواني موجب نااميدي ديگران باشي و توقعشان را برآورده نكني، اما هنوز به‌اندازه‌ي كافي خوب و موفق باشي.

تو مي‌تواني در زندگي شكست بخوري، اما هنوز باهوش، توانمند و بااستعداد باشي. تو مي‌تواني خلاف آن‌چه به‌نظر ديگران درست است، رفتار كني؛ اما هنوز ارزش و جايگاه خودت را داشته باشي. كسي با كامل‌ترشدن و رفع نقاط ضعف، مخالف نيست؛ اما يادت باشد كه تو يعني هميني كه هستي و بايد «منِ» امروزت را دوست داشته باشي.

آگاهانه عكس‌العمل نشان بده 

عكس‌العمل داغِ لحظه‌اي از كجا مي‌آيد؟ از جايي خارج از محدوده‌ي منطق و آگاهي ما. در درگيري با يك موقعيت يا يك شخص، معمولاً بدون فكر عكس‌العمل نشان مي‌دهيم، اما آدم‌هاي باثبات سعي مي‌كنند عكس‌العمل‌هايشان آگاهانه باشد.

از تغيير فرار نكن 

با اين‌كه پذيرفتنش آسان و خوشايند نيست، اما آدم چاره‌اي جز پذيرش اين ندارد كه چيزها هميشه قرار نيست آن‌طور كه هستند باقي بمانند. درست است كه خيلي‌وقت‌ها تغييرات برخلاف ميل ما رخ مي‌دهند و چيزي نيستند كه انتظارش را داشته باشيم، اما بعداً متوجه مي‌شويم كه«تغيير» تنها چيزي است كه مي‌تواند حركت و جنب‌وجوش به زندگي‌مان وارد كند.

کد خبر 293016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha