شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اظهارنظر وزیر دارایی آلمان در مورد اصلاحات اقتصادی فرانسه با واکنش شدید گروه‌های سیاسی این کشور مواجه شد.

درگیری لفظی میان آلمان و فرانسه بالا گرفت

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز شنبه تارنمای روزنامه فرانسوی 'ون مینوت'، 'میشل ساپن' وزیر دارایی فرانسه با اعلام این که 'فرانسه از زور بیزار است'، به اظهارات 'ولفگانگ شوئبله' همتای آلمانی اش مبنی بر این که 'کسی در فرانسه نیست تا برای اجرای اصلاحات اقتصادی به پارلمان فشار آورد'، پاسخ گفت.

وزیر دارایی آلمان که به صراحت لهجه مشهور است، روز پنجشنبه با قدردانی از اصلاحات اقتصادی بسیار موفق در اسپانیا که زیر نظر 'تروئیکا' صورت گرفته است، اعلام کرد: فرانسه هم بدش نمی آید کسی پارلمان را با زور به اصلاحات وادارد؛ اما به دلیل وجود دمکراسی این امر دشوار است.

وزیر دارایی فرانسه همچنین عنوان کرد: اروپا از عباراتی چون تنبیه، تحریم و اجبار بیزار است.

واکنش به اظهارات شوئبله به همتای فرانسوی وی محدود نشد؛ 'ژان کریستف کامبادلیس' دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه نيز روز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی 'توئیتر'، شوئبله را به 'فرانسه ستیزی' متهم کرد.

'ژان لوک ملانشون' نامزد حزب 'جبهه چپ' در انتخابات ریاست جمهوری 2012 میلادی نیز از وزیر دارایی آلمان خواست از مردم فرانسه عذرخواهی کند.

'فلوریان فیلیپو' معاون رییس حزب راست افراطی 'جبهه ملی' با محکوم کردن اظهارات شوئبله، احضار سفیر آلمان و عذرخواهی 'آنگلا مرکل' صدراعظم این کشور را از مردم کشورش، خواستار شد.

کد خبر 292539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha