مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های مکنده، جزایر تازه‌ای در دریا ایجاد کرده تا بدین ترتیب بر یکی از تنش‌های سیاسی عصر حاضر دامن زده شود.

ساخت جزایر مصنوعی با سرعتی حیرت‌انگیز در چین

به گزارش مهر، این جزایر جدید در دریای چین جنوبی ایجاد شده است یعنی نقطه‌ای که همواره بر سر مالکیت جزایر آن میان چین و ژاپن و چند کشور دیگر جنوب شرق آسیا تنش سیاسی و حتی تهدیدهای نظامی وجود داشته است.

معمولا این نوع جزایر به صورت طبیعی و ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد می‌شوند که پس از مدتی نیز به زیر آب می‌روند اما آنچه که اخیرا در دریای چین جنوبی مشاهده می‌شود توسط نیروهای انسانی و به واسطه مکش و لایروبی شن و انتقال آن‌ها بر روی یک صخره مرجانی موسوم به Mischief Reef در اطراف جزایر مورد مناقشه Spratly Islands ایجاد شده است!

این مجمع‌الجزایر همواره از سوی چین به عنوان محدوده تحت اختیار این کشور مطرح بوده است. اهمیت این جزایر به ذخایر نفت و گاز آن مربوط می‌شود. در این میان ویتنام و فیلیپین نیز ادعای حاکمیت بر آن را دارند.

تصاویر ماهواره‌ای که به تازگی از این نقطه تهیه شده نشان از شکل‌گیری جزیره مصنوعی دارد که سر از آب درآورده است و نکته جالب توجه اینجاست که ساخت آن با سرعتی حیرت‌انگیز که در نوع خود می‌تواند یک رکورد جهانی باشد صورت گرفته است زیرا در آخرین تصاویر ماهواره‌ای مربوط به اکتبر گذشته اثری از این جزایر نبوده است.

کد خبر 292068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha