همشهری آنلاین: یک روز پیش از آنکه وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کند که می‌خواهد کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ خود را به طور رسمی آغاز کند، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت که وزیر امور خارجه‌اش رئیس‌جمهور فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

اوباما: هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور فوق‌العاده‌ای خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در نشست قاره آمریکا در پاناما سیتی گفت: "هیلاری کلینتون" یک کاندیدای قاطع در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 بود. وی در انتخابات یکی از حامیان من به شمار می‌رفت. او وزیر امور خارجه قابل و فوق‌العاده‌ای بود و دوست من است. معتقدم که او رئیس‌جمهور قابلی خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی این مساله را مطرح کرد که هیلاری کلینتون تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اعلام کرده و اوباما در این‌باره گفت که انتظار دارد هیلاری کلینتون درباره دیدگاهش برای پیشبرد کشور به سمت جلو کاملا مشخص و واضح عمل کند.

اوباما همچنین حمایت قاطع خود را در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های هیلاری کلینتون اعلام کرد و گفت: او می‌تواند خودش را به خوبی در هر گفت‌وگو و مذاکره‌ای در سطح سیاست خارجی کنترل کند.

هیلاری کلینتون قصد دارد تا برنامه‌های خود را از طریق رسانه‌های آمریکایی و ویدئو روز یکشنبه به وقت محلي اعلام کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا "جو بایدن"، معاونش در این انتخابات نامزد می‌شود یا خیر، گفت: همانطور که نمی‌توانم در این انتخابات شرکت کنم به من هم ارتباطی ندارد که آینده این انتخابات را پیش‌بینی کنم.

کد خبر 291967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha