همشهری آنلاین: نتایج بیشتر نظرسنجی های صورت گرفته در انگلیس که در روز جمعه منتشر شدند، نشانگر پیشی گرفتن حزب کارگر بر حزب محافظه کار در چهار هفته مانده انتخابات عمومی این کشور در هفتم ماه 'می ' است.

uk election

به گزارش ایرنا، براساس نتایج نظرسنجی موسسه 'پانل باس'، که روز جمعه در روزنامه گاردین منتشر شد، حزب کارگر به رهبری 'اد میلیبند' شش درصد از حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس جلو افتاده است.

براساس این نظرسنجی، در حال حاضر 37 درصد از مردم انگلیس از حزب کارگر و 31 درصد از حزب محافظه کار حمایت می کنند.

نتایج نظرسنجی موسسه 'سورویشن ' نیز که در روزنامه تایمز، انتشار یافته، نشانگر حمایت 35 درصدی مردم از حزب کارگر است که نسبت به آخرین نظرسنجی این موسسه در سوم آوریل دو درصد رشد داشته است.

براساس این نظرسنجی، میزان حمایت از حزب محافظه کار نسبت به نظرسنجی سوم آوریل ، با یک درصد کاهش ، 31 درصد بوده است.

در این نظرسنجی، برای اولین بار، 'اد میلیبند' رهبر حزب کارگر توانسته است، به لحاظ شخصیتی و مقبولیت مردمی، از دیوید کامرون سبقت بگیرد .

براساس نتایج نظرسنجی های روزنامه دیلی میرور و 'تی ان اس ' نیز حزب کارگر به ترتیب چهار درصد و سه درصد از حزب محافظه کار پیشی گرفته است.

هر چند براساس نتایج نظرسنجی موسسه 'کامرس' که برای شبکه تلویزیونی 'آی تی وی ' و روزنامه دیلی میل صورت گرفته است، حزب محافظه کار تنها با اختلاف یک درصد ( 34 به 33) از حزب کارگر همچنان جلو می باشد.

از نکات جالب نظرسنجی 'کامرس ' که در روزنامه دیلی منتشر شده، این است که حزب لیبرال دمکرات به رهبری نیک کلگ برای اولین بار از سال 2003 میلادی توانسته است با حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی 'استقلال بریتانیا' (یوکیپ ) به رهبری 'نایجل فاراژ' وضعیت برابری پیدا کند.

براساس این نظرسنجی، میزان حمایت مردم از حزب لیبرال دمکرات، با 3 درصد افزایش به 12 درصد رسیده که هم ردیف با حزب یوکیپ می باشد.

در همین حال نتایج نظرسنجی موسسه 'یوگو' ، حاکی از آن است که 59 درصد از مردم انگلیس از طرح جنجالی حزب کارگر در ارتباط با تغییر نظام مالیاتی انگلیس که به نفع ثروتمندان تنظیم شده است، استقبال و تنها 16 درصد با آن مخالفت کرده اند .

به نظر می رسد حملات شدید دیوید کامرون و مایکل فالون نخست وزیر و وزیر دفاع انگلیس در روز پنجشنبه به 'اد میلیبند' رهبر حزب کارگر درخصوص مواضع این حزب در ارتباط با مسایل دفاعی به خصوص زیردریایی های هسته ای این کشور، بی ارتباط با نتایج این نظرسنجی ها نباشد.

برخی از روزنامه های انگلیس روز پنجشنبه، از این حملات که بعضا جنبه شخصی داشت، تحت عنوان استفاده محافظه کاران از برگ ' هسته ای' در بازی انتخاباتی نام برده بودند.

انتخابات عمومی انگلیس که پنجاه و ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از سال 1801 میلادی بشمار می آید، قرار است در هفتم ماه می ( 17 اردیبهشت ) با حضور هفت حزب سیاسی ، برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

اما با توجه به نظرسنجی های یاد شده، تا این لحظه هیچ حزبی نمی تواند اکثریت کرسی های مجلس عوام به دست آورد، و در صورت تحقق این مساله، پیش بینی می شود همانند انتخابات سال 2010 میلادی، مجلس بعدی، به اصطلاح معلق شود و دو یا چند حزب ناچار شوند با هم ائتلاف کنند و دولت بعدی انگلیس را شکل دهند.

کد خبر 291726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha