همشهری آنلاین: خبری نگران‌کننده درباره محیط زیست جهانی این که بخش قابل توجه یخچال‌های غرب کانادا تا پایان قرن ۲۱ کاملا نابود خواهند شد و از آن پس به بعد تنها در فیلم‌های قدیمی مستند و علمی دیده خواهند شد.

خداحافظی با دیدنی‌ترین یخچال‌های طبیعی زمین تا سال ۲۱۰۰

به گزارش مهر، دانشمندان هشدار می‌دهند فرآیند ذوب شدن یخچال‌های عظیم یخی در غرب کانادا با سرعتی فراتر از تصورات قبلی در حال انجام است. این فرآیند آن‌قدر سریع در حال روی دادن است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان قرن حاضر دیگر تقریبا اثری از آنها باقی نماند.

این یافته جدید تنها بخشی از مطالعه‌ای است که در آن بر کوتاهی بشر در حفظ یخچال‌های زمین تأکید شده است.

در سراسر جهان حدود ۲۰۰ هزار یخچال طبیعی وجود دارد که یک دهم این تعداد در ایالت‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا واقع در غرب کانادا واقع شده است. این تعداد یخچال طبیعی در این نقطه از جهان مساحتی به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع را تشکیل می‌دهند و متوسط ضخامتی در حدود ۱۱۲ متر دارند.

تازه‌ترین تحقیقاتی که در خصوص این یخچال‌ها انجام شده حکایت از آن دارد که هر سال یک درصد از حجم آنها ذوب می‌شود که از این حیث می‌توان یخچال‌های طبیعی غرب کانادا را در زمره یخچال‌هایی به شمار آورد که سریع‌ترین نرخ ذوب شدن در جهان را دارند.

تا پیش از این تصور می‌شد که تنها نیمی از یخچال‌های غرب کانادا تا پایان قرن ۲۱ ذوب خواهد شد اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد همزمان با شدت گرفتن روند ذوب شدن یخچال‌ها در ۲۵ سال آینده، دیگر اثری از کل این مجموعه دیدنی تا سال ۲۱۰۰ نخواهد بود.

کد خبر 291609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha