جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

سردار علیرضا افشار: تلاش‌های اخیر ایالات متحده آمریکا برای گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی پیش از آن که اقدامی قابل اجرا باشد، یک عملیات روانی ارزیابی می‌شود.

اما در چرایی این اقدام مقامات کاخ سفید شاید بتوان اینگونه اظهار نظر کرد که سپاه به عنوان نهادی مقدس، مخلص، همیشه در صحنه، سازش ناپذیر و برخاسته از متن انقلاب و مردم در طول 28 سال گذشته در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همین امر یعنی قلمرو توانمندی و دامنه روزآمدی این نهاد، امروز باعث حیرت و وحشت سلطه‌گران جهانی شده است.

از سوی دیگر، حضور دلسوزانه سپاه در عرصه کمک به امر مدیریت کشور و مجاهدت و فداکاری پاسداران انقلاب در حوزه خدمت رسانی به مردم و پیشرفت‌های آنان در تولید علم و فن‌آوری در بخش‌های مختلف، از جمله نظامی و دفاعی، این نهاد را به کانون امید و اعتماد ملت و نقطه اتکای نظام اسلامی و از مهم‌ترین عوامل ناکامی و یاس دشمنان داخلی و خارجی کشور در دستیابی به اهداف شوم و استکباری تبدیل کرده است.

با این وجوه، دشمنی دیرینه و سرسختانه استکبار به ویژه ایالات متحده با سپاه کاملا مشهود و قابل درک است. اما این اقدام در مقابل نهادی که جزئی از مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده و ماموریت‌های قانونی نیز دارد، مسلما هیچ وجه قانونی و حقوقی نداشته و به سرانجام نیز نخواهد رسید.

باید توجه داشت که هرچند این اقدام، به نتیجه نمی‌رسد اما در محدوده موقت زمانی ممکن است تاثیرات نامطلوب روانی و تبلیغاتی در میان افکار عمومی برخی جهانیان داشته باشد؛‌ که البته آن هم به دلیل نفوذ و تسلط رسانه‌ای غربی‌ها و مخصوصاً صهیونیست‌ها است که باید هوشیار بود تا با بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغاتی مناسب و روش‌های دیپلماتیک این توطئه‌ها را افشا و آثار منفی آن را کاهش داد.

سوال دیگری که با طرح این موضوع در ذهن پدید می‌آید، این است که چرا آمریکایی‌ها، با تروریست‌های رسمی و حامیان علنی آنها که از اعلام حمایت از این گروه‌ها ابایی ندارند،  مخالفت و مقابله‌ای نمی‌کنند؟

اما ایران که سالها به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحت فشار بوده و از قربانیان قطعی این پدیده شوم یعنی تروریسم بوده است، از سوی مقامات کاخ سفید به حمایت و طرفداری از تروریسم متهم شود.این رفتار تناقض گونه خود می‌تواند گواه روشنی بر پارادوکس رفتاری کاخ سفیدنشینان‌باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی
ستاد کل نیروهای مسلح

کد خبر 29160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز