چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیازمندی آمریکا به جمهوری اسلامی برای تأمین امنیت عراق، نشانه عزت، اقتدار و نقش و جایگاه تعیین کننده نظام اسلامی در معادلات سیاسی و روابط بین‌المللی است.

سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان در سنندج افزود: وضعیت ژئوپلیتیکی، امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای همجوار در حدی است که آمریکا را نیازمند مساعدت جمهوری اسلامی کرده است.

وی گفت: آمریکا به رغم تمایل واقعی، به‌ناچار حقیقت جمهوری اسلامی را به عنوان وزنه‌ای موثر و تعیین‌کننده در تعامل منطقه‌ای و موثر در حفظ ثبات و امنیت منطقه به‌واسطه امنیت موجود در کشور پذیرفته است.

صفوی با اشاره به امنیت پایدار استان کردستان و نقش مردم دراستمرار امنیت ادامه داد: از مردم کردستان که اصیل‌ترین اقوام ایرانی و آریایی هستند تاکنون چیزی بجز حضور مسئولانه در صحنه‌های حساس انقلاب، شوق عضویت در بسیج و تامین امنیت ندیده‌ایم.

وی روند توسعه در استان کردستان را در مقایسه با برخی استانهای مرزی بسیار مطلوبتر توصیف کرد و گفت: با زمینه‌های بوجود آمده بویژه در دولت نهم روند توسعه استان بیشتر شده و این پیشرفت و توسعه به برکت اهتمام و عنایت مخصوص مقام عظمای ولایت به مناطق مرزی مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به گذشت هشت سال از ولایت امری حضرت آیت الله خامنه‌ای افزود: تدابیر حکیمانه معظم له، ایران اسلامی را از فتنه دشمنان حاضر در منطقه دور کرد و امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر و با نفوذ در منطقه حضور دارد.

صفوی با تاکید بر نقش وحدت و اتحاد در امنیت به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت توسعه اظهار داشت: شعار سپاه پاسداران در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی افزایش توان دفاعی و رزمی در جهت تحقق این نامگذاری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان ضرورت تقویت معنوی نیروهای مسلح در کنار مجهزشدن به تجهیزات نوین نظامی،خواستار حفظ و نگهداری تجهیزات در جهت تامین و حفظ امنیت شد.

کد خبر 25317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز