یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه با درک صحیح موقعیت دشمنان و متناسب با تهدیدات، تغییر و تحول در ساختار و یگان‌های رزم نیروهای پنجگانه را آغاز کرد.

سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی که در آیین معارفه فرمانده جدید دانشگاه امام حسین(ع) و تودیع فرمانده سابق این دانشگاه، سخن می‌گفت با بیان این مطلب ادامه داد: سپاه پاسداران متناسب با انواع تهدیدات متصور، خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کرده و این تغییر در آموزش‌ها و تجهیزات نیروهای پنجگانه سپاه محقق شده است.

وی افزود: سپاه پاسداران با شناخت عمیق از تغییر و تحولات پیرامونی و درک صحیح موقعیت دشمنان انقلاب اسلامی‌و متناسب با تهدیدات فرامنطقه‌ای، تغییر و تحول در ساختار و سازمان یگان‌های رزم نیروهای پنجگانه را آغاز کرده است.

پشتوانه علمی سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌بر لزوم استفاده از توانمندی‌های علمی‌اساتید در تربیت مدیران و فرماندهان آینده سپاه تأکید کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه امام حسین(ع) پشتوانه عظیم علمی سپاه است گفت: بنیانگذاران سپاه درسال‌های آغازین انقلاب اسلامی‌نخبگان و افرادی با تحصیلات دانشگاهی‌بودند و ما همواره با علم و دانایی می‌خواهیم ازانقلاب و دستاوردهای آن دفاع کنیم.

وی این دانشگاه را امید سپاه دانست و گفت: حرکت علمی‌و آموزشی این دانشگاه در طول بیش از ۲۰سال که از تأسیس آن می‌گذرد، درجهت حفظ هویت علمی، انقلابی و ولایی بوده و امیدواریم درافق ۲۰ساله وچشم‌انداز توسعه از جایگاه حقیقی و واقعی در شأن رسالت سپاه برخوردار شود.

صفوی ابراز امیدواری کرد: مجموعه دانشگاه امام حسین (ع) الگوی موفقی از آموزش عالی، پژوهش و رسالت محوری متناسب با ماموریت‌های سپاه ارائه و نمونه‌ای از چرخه علم و تجربه را معرفی کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) باید قطب علمی‌کشور در تولید دانش و فناوری‌های دفاعی باشد، گفت: این دانشگاه به عنوان‌بازوی علمی‌و پایگاه جنبش نرم‌افزاری با توسعه فناوری‌های مورد نیاز سپاه در سطوح عالی ‌و ایجاد محیط پرجاذبه و با نشاط علمی، انگیزه‌های جهادی برای اساتید و اعضای هیات علمی‌با حفظ شخصیت مستقل علمی‌می‌تواند نوید بخش ظهور و بروزاستعدادها و توانمندیهای پاسداران در عرصه‌های علمی‌و آموزشی سپاه و کشور باشد.

در این مراسم، صفوی با تقدیر از تلاش‌های دریادار پاسدار علی اکبر احمدیان، سردار کرمی‌نیا را به عنوان فرمانده جدید دانشگاه امام حسین(ع) معرفی کرد.

کد خبر 26624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز