همشهری‌آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه سوم شعبان روز پاسدار در برنامه صبح و ایرانی شبکه جهانی جام جم به تشریح وضعیت دفاعی کشور پرداخت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه جهانی جام جم، سردار سرلشکر دکتر رحیم صفوی درباره توان و قدرت سپاه گفت: سپاه پاسداران هم اکنون یک قدرت بزرگ دفاعی و تهاجمی در سطح خاورمیانه است و ما با دسترسی به فناوری پیشرفته، آموزش و تجهیز نیروهایمان به پیشرفته ترین تجهیزات دفاعی و هجومی به خوبی قادر به دفاع از سرزمین، ملت و منافع ملی خودمان هستیم، البته ما پس از اشغال نظامی افغانستان و عراق، دکترین و راهبرد خود را تغییر دادیم و براساس مقابله با قدرتهای فرا منطقه ای بخصوص سامانه های تهاجمات هواپایه و دریاپایه سپاه را تجهیز کرده ایم.
صفوی ادامه داد: هم اکنون سپاه پاسداران در بخش سامانه های موشکی بالستیک زمین به زمین با برد 2 هزار کیلومتر به پیشرفته ترین سلاحهای دوربرد هدایت شونده با سامانه های متعدد مجهز است.وی افزود: در بخش سلاحهای پدافند هوایی نیز به یکی از پیشرفته ترین سلاحهای موشکی پدافند زمین به هوا به نام (تور ام یک) مجهز شده ایم و سامانه های موشکی ساحل به دریای ما همه عرض و طول خلیج فارس و دریای عمان را می تواند زیر پوشش ببرد و هیچ ناو و شناوری از خلیج فارس نمی تواند عبور کند، مگر اینکه در تیررس موشکهای ساحل به دریای ما قرار گرفته باشد. وی افزود: ما چندین هزار قایق تندروی موشک انداز در منطقه خلیج فارس داریم و یک قدرت بزرگ دفاعی و هجومی را در خلیج فارس سامان داده ایم.
فرمانده کل سپاه پاسداران درباره توان نیروی مقاومت بسیج گفت: نیروی مقاومت بسیج 12 میلیون نیروی بسیجی را سازماندهی و آموزش داده که در قالب 2500 گردان عاشورا فعالیت می کنند. ما دفاع مسطح یا دفاع موزاییکی را در ایران سامان داده ایم. یعنی هر روستایی، هر شهری و هر مکانی که جمعیتی در آن زندگی می کنند اعضای عضو بسیج آن شهر یا جمعیت از مکان خودشان می توانند دفاع کنند.
وی ادامه داد: از این طریق نیروی مقاومت بسیج یعنی این 12 میلیون نفر می توانند دفاع از کوی و برزن، دفاع از روستای خودشان و دفاع از محل خودشان را ساماندهی کنند، ولی ما در 5 لایه ارتباطات مخابراتی و الکتریکی با همه نیروهای بسیج تعامل داریم.
وی درباره توان نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران در بخش نیروی زمینی هم اکنون از پیشرفته ترین تجهیزات زرهی، مکانیزه، موشکهای زمین به هوا و از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است، به گونه ای که گردانهای نیروی زمینی سپاه گردانهایی هستند که هم می توانند با هلی کوپترها بجنگند و هم با واحدهای زرهی و موشکهایی که بسیار پیشرفته تر از موشکهای تاو قدیم است. پیشرفته ترین تانکها در سطح مرکاوای اسرائیل یا تانکهای آبراهام آمریکایی را مورد هدف قرار دهند، یعنی به راحتی در واحدهای زرهی اسرائیلی یا آمریکایی که پیشرفته هستند نفوذ می کند.
وی تأکید کرد: ما به توان بالایمان برای دفاع از کشور اطمینان داریم، البته ما به صلح و امنیت و آرامش در سطح منطقه خاورمیانه می اندیشیم و استراتژی ایران یک استراتژی دفاعی است.
کد خبر 29105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز