چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرهای روس مقصر اصلی نفوذ سایبری به سیستم‌های وزارت کشور آمریکا طی ماه‌های اخیر شناخته شده‌اند و از این طریق توانسته‌اند خود را به حساس‌ترین بخش‌های سیستم‌های رایانه‌ای کاخ سفید برسانند.

براساس گزارش CNN، اگرچه كاخ سفيد اعلام كرده هكرها تنها توانسته‌اند به سيستمي طبقه‌بندي نشده دست‌يابند، اما اين شرح، خبر از جدي بودن حمله سايبري مي‌دهد. هكرها در اين دوران به اطلاعاتي حساس از قبيل جزئيات دقيق و خصوصي برنامه روزانه باراك اوباما دسترسي داشته‌اند. اگرچه اين اطلاعات در دسته اطلاعات طبقه‌بندي شده قرار ندارند، با اين‌همه بسيار حساس بوده و مورد توجه آژانس‌هاي جاسوسي خارجي قرار دارند.

كاخ سفيد در ماه اكتبر اعلام كرد متوجه فعاليت‌هايي مشكوك در شبكه‌رايانه‌اي حاوي اطلاعات طبقه‌بندي نشده خود شده‌است، پس از آن اين سيستم‌ خاموش شد تابه‌روز‌رساني‌هاي امنيتي در آن انجام شود.

FBI، وزارت اطلاعات و آژانس‌هاي جاسوسي آمريكا همگي در تجسس درمورد اين نفوذ سايبري همكاري دارند و اين حمله را يكي از پيچيده‌ترين حملات سايبري به شبكه‌هاي رايانه‌اي دولتي آمريكا مي‌دانند. اين حمله از طريق رايانه‌هايي از سرتاسر جهان انجام شده‌اند، روشي كه هكرها از طريق آن ردپاي خود را از بين مي‌برند، اما گروه تجسس دريافته‌است كد‌هاي مورد استفاده هكرها و ديگر نشانه‌هاي موجود خبر از حضور هكرهاي دولتي روسيه در اين حمله را دارند.

مارك استرو سخنگوي سازمان امنيت ملي آمريكا روس بودن هكرها را تاييد نكرد،‌ اما اعلام كرد چنين فعاليت‌هايي كاملا جدي گرفته شده و به آنها توجه خواهد‌شد.

به گفته بن رودز مشاور امنيت ملي باراك اوباما،‌استفاده از سيستم‌هاي مجزا براي اطلاعات محرمانه از دستيابي هكرها به اين اطلاعات حساس ملي جلوگيري خواهد‌كرد.

گروه تحقيق معتقد است هكرها براي ورود به سيستم‌هاي كاخ سفيد ابتدا به رايانه‌هاي وزارت دولت آمريكا نفوذ كرده‌است. گفته مي‌شود هكرها براي يك ماه اين سيستم‌ها را در اختيار داشته‌اند اما هنوز مشخص نيست چه اطلاعاتي را از رايانه‌ها استخراج كرده‌اند. همچنين مانند بسياري از ديگر موارد حملات سايبري، اين‌بار نيز هكرها از ايميل‌هاي فيشينگ براي نفوذ به رايانه‌هاي كارمندان وزارتخانه استفاده كرده‌اند.

شدت حملات سايبري روسيه طي ماه‌هاي اخير به حدي شگفت‌انگيز افزايش يافته‌ و باعث شده تا آمريكا اين كشور را به عنوان تهديدي امنيت سايبري خود ارزيابي كرده‌است زيرا اين دو كشور برسر مسائلي از قبيل تهاجم روسيه به اوكراين و عمليات نظامي آمريكا در سوريه با يكديگر در تقابلند.

کد خبر 291581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha