چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت امنیتی بیت‌گلس با انجام آزمایشی نشان داد اطلاعات شخصی کاربران در شبکه تاریک، یا بخش پنهانی شبکه اینترنت، سفری عجیب در پیش رو دارد.

شبکه تاریک

براساس گزارش فاكس‌نيوز، اين شركت امنيتي مسير سفر اطلاعات شخصي كاربران را در شبكه تاريك رديابي كرده و متوجه شد اطلاعات در كل پنج‌قاره مختلف و 22 كشور جهان دست به دست مي‌شوند.

متخصصان اين شركت در آزمايشي كه به منظور رديابي مسير اطلاعات خصوصي كاربران انجام دادند،‌جدولي از هزار و 568 نام،‌ آدرس، شماره‌هاي تلفن و كارت‌هاي اعتباري،‌ شماره‌هاي ملي و ديگر اطلاعات ساختگي را تهيه كرده و نشاني ديجيتال روي آن هك كردند كه مي‌توانست پس از باز شدن صفحه، با سرور شركت تماس گرفته و آدرس IP،‌اطلاعات جغرافيايي و ابزار مورد استفاده براي نمايش دادن صفحه اكسل را به سرور ارسال كند.

اين فايل اكسل روي هفت وب‌سايت شبكه تاريك كه گفته مي‌شود بيشترين مراجعه‌كنندگان آنها تبهكاران سايبري هستند، و همچنين برروي سايت اشتراك‌گذاري دراپ‌باكس قرار گرفت. بيت‌گلس دريافت در عرض 12 روز پنج قاره جهان و 22 كشور مختلف از جمله آمريكا،‌بريتانيا،‌نيجريه، فرانسه و روسيه به اين اطلاعات ساختگي دسترسي پيدا كردند. اين صفحه اطلاعاتي كه بيشتر در كشورهاي نيجريه،‌روسيه و برزيل مورد بازديد قرار گرفته‌بود،‌ هزار و 81 بازديد‌كننده داشته و 47 بار دانلود شده‌بود.

به گفته نات كائوزيك مدير شركت بيت‌گلس، دو گروه خاص از افراد به اين اطلاعات علاقه خاصي داشته و به آن دسترسي يافته و به اشتراك گذاشتند، گروهي از نيجريه و گروهي از روسيه. احتمال داده مي‌شود اين افراد درحال سنجش صحت اطلاعات بوده‌اند و يا شايد آنها را به فروش رسانده‌اند. به گفته متخصصان، ارزش يك كد امنيت اجتماعي در شبكه تاريك 50 دلار است.

گوشه‌هاي تاريك‌تر وب به ايجاد چالش‌هاي بزرگتر تكنولوژيكي براي سازمان‌هاي قضايي و اجرايي ادامه مي‌دهند. تبهكاران سايبري با كمك پروتوكل‌هاي نامتعارف به ايجاد ارتباط ميان عوامل قابل اعتماد پرداخته و شبكه تاريك را ايجاد مي‌كنند.

کد خبر 291611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha