سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش آمریکا وب‌سایت خود را پس از یک حمله سایبری شدید از دسترس خارج کرد زیرا به گفته این نهاد بخش‌هایی از این وب‌سایت آلوده شده‌است.

هکر

براساس گزارش BBC، ارتش آمریکا اعلام كرد بخش‌هايي از وب‌سایت army.mil دچار آلودگي شده و به منظور اطمينان از ايمني اطلاعات در برابر نشت، بايد تدابير پیشگیرانه‌اي اجرا شوند.

مسئوليت اين حمله سايبري را ارتش الکترونیکی سوریه که حامي بشار‌اسد است، به عهده گرفته‌‌است. دولت آمریکا هفته پیش اعلام كرد هکرهای چینی رايانه‌هاي دولتي اين كشور را هدف گرفته‌اند و اين احتمال وجود دارد كه به اطلاعات چهار ميليون كارمند دولتي دسترسي پيدا كرده‌باشند؛ اگرچه چيني‌ها دست داشتن در آن حمله را رد كرده و ادعاي آمريكا را غير مسئولانه و غير سازنده توصيف كرد.

روز دوشنبه مالکولم فراست مدیر روابط‌عمومی ارتش آمريكا اعلام كرد ارتش با غيرفعال كردن موقت وب‌سایت خود تدابیر پیشگیرانه مناسب را برای اطمینان از اينكه اطلاعات ارتش به خارج نشت نكرده‌اند، به اجرا گذاشته‌است.

اين حمله سايبري و در پي آن از دسترس خارج شدن مهمترين وب‌سايت ارتش آمريكا تنها پنج ماه پس از بسته شدن حساب‌هاي كاربري فرماندهی مرکزی آمریکا در یوتیوب و توئیتر به دلیل خرابکاری سایبری رخ داده‌است، خرابكاري كه ظاهرا گروه تروريستي داعش در اجراي آن دست داشته‌است.

باراک اوباما به تازگي اعلام كرده بود كه ملت آمريكا و اقتصاد اين كشور در برابر چنين حملاتي با آسيب‌پذيري‌هاي متعددي مواجه‌است.

کد خبر 297576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha