همشهری آنلاین: جودوکار تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جایزه بزرگ ترکیه با برتری مقابل رقیب بلژیکی خود صاحب مدال برنز شد.

S.Molaea

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، سعید ملایی که با چهار پیروزی و یک شکست راهی دیدار رده‌بندی شده بود، در جدال برای کسب مدال برنز به مصاف "جاسمین باتیو" از بلژیک رفت و در حالی که دچار آسیب‌دیدگی شده بود حریف خود را شکست داد و به مدال برنز دست پیدا کرد.

مولایی که به تازگی از وزن 73- کیلوگرم به وزن ۸۱- کیلوگرم آمده و اولین تجربه بین‌المللی خود را در وزن جدید پشت سر می‌گذاشت، در چهار مبارزه متوالی خود "حاجگولیف" از ترکمستان، "ویتالی دودچیگ" از اوکراین، "یاکیو اماموف" نفر بيستم رنکنیگ جهانی از ازبکستان و "ویکتور پنالبر" از برزیل با رنکینگ سه جهان را ضربه فنی کرد و به نیمه نهایی رسید. اوج کار مولایی برتری مقابل حریف برزیلی بود که با 17 مدال طلا ، نقره و برنز برای کسب مدال طلا به میدان آمده بود.

 

نماینده کشورمان که در پیکار با حریف برزیلی از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شده بود، در مبارزه با "سرگئی توما" جودوکار مولداويايي الاصل تیم امارات بازنده شد و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد.

نماینده وزن 100 کیلوگرم کشورمان هم با شکست برابر نفر سوم المپیک عنوان پنجم را کسب کرد تا تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات با یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی به کار خود پایان داده باشد.

محجوب در دور نخست استراحت داشت و سپس "بنجامین فلچر" از انگلستان را در 2 دقیقه و 14 ثانیه صربه فنی کرد و در ادامه "فردریک یورگنسن" از دانمارک را از پیش رو برداشت.

وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف "المر گاسیموف" از آذربایجان رفت و در اواسط وقت سوم مبارزه با ضربه فنی بازنده شد و به گروه بازنده‌ها رفت. این آذری نفر سه رنکنیگ جهانی است که نقره اروپا در سال 2014 ، طلای گراند اسلم تیومن و برنز مسترز تیومن را در کارنامه دارد و در اين تورنمنت هم مدال طلا را با برتری مقابل "فریکارل" آلمانی از آن خود کرد.

نماینده کشورمان در گروه بازنده‌ها و در اولین دیدار "الکساندر زالیشویلی" از گرجستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد و برای کسب مدال برنز به دیدار "دیمیتری پترز" نفر ششم رنکنیگ جهانی، دارنده مدال برنز المپیک، نفر سوم مسابقات جهانی 2013 و دو طلای گراند اسلم ابوظبی در سال‌های 2013 و 2014 رفت. محجوب که سال گذشته در مسابقات گراند اسلم مسکو برابر این رقیب به پیروزی رسیده بود، در این دیدار بعد از 2 دقیقه و 12 ثانیه با ضربه فنی بازنده شد و به عنوان پنجمی دست يافت.

در پایان این مسابقات به سعید مولایی که مدال برنز کسب کرد 120 امتیاز و جواد محجوب که پنجم شد 60 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک تعلق گرفت.


این دوره از مسابقات با حضور 499 جودوکار از 69 کشور صبح جمعه در شهر "سامسون" ترکیه برگزار شد.

 

کد خبر 291131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha