همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ خاطرنشان کرد: مواضع دو طرف در مساله هسته‌ای ایران به یکدیگر نزدیک شده است.

وزارت خارجه روسیه

به گزارش ايرنا، رسانه‌های روسی از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه با اشاره به برگزاری نشست عمومی وزیران خارجه گروه 1+5 با حضور فدریکا موگرینی نماینده سیاسی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس اعلام کرد: در این نشست بطور مشروح در مورد مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران گفت و گو شد.

در بیانیه گفته شده است: شرکت کنندگان در این نشست به پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات ایران و گروه 1+5 اشاره کردند. طرف‌های شرکت کننده گزینه‌های احتمالی در مورد راه حل‌های سیاسی و فنی برای حل مسایل باقی مانده را بررسی کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود: ایده پیشنهادی روسیه مبنی بر اقدام گام به گام و حرکت متقابل، در نزدیکی مواضع گروه 1+5 و ایران نقش کلیدی داشت.

لاوروف در نشست گروه 1+5 اعلام کرد مواضع طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران در تمام مسایل باقی مانده نزدیک شده و این مایه خرسندی است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم و اراده سیاسی طرف‌های مذاکره کننده توافق به دست خواهد آمد.

وزیر خارجه روسیه همچنین طرف‌های عضو گروه 1+5 را به ادامه مذاکرات فشرده با ایران برای حل و فصل مسایل هسته‌ای دعوت کرد.

کد خبر 290790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha