دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: امیدواریم نتیجه مذاکرات نتیجه مثبتی باشد وما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است دست یابیم.

جهانگیری

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع مسئولان و فعالان صنعتي و كشاورزي شهرستان‌هاي فيروز كوه و دماوند، با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسائل خارجی اظهار کرد: در زمینه مسائل خارجی دولت با اقتدار و از موضع عزت با دنیا تعامل و گفت‌وگو می‌کند ودرمدت انتخاب خود نیز نشان داده که می‌تواند در مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا از موضعی بسیار قوی مستدل و علمی از حقوق ملت خود دفاع کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: آنهایی که زمانی که برایشان بر زبان آوردن عبارت "حق ایران است که دارای دانش هسته‌‌ای باشد" غیر قابل تصور بود، امروز می‌شنوند که وزرای 6 کشور دنیا اقرار می‌کنند که این حق ایران است که دانش هسته‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با پشتیبانی ملت راه‌های بسیار دشوار با هزینه‌های بسیار کمتری طی کنیم و به موفقیت‌های بسیار بزرگتر دست یابیم.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه مذاکرات گفت: امیدواریم نتیجه مذا کرات، نتیجه مثبتی باشد و ما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است، برسیم و بتوانیم تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ملت و دولت فشار وارد کرده است را از دوش ملت برداریم و مسیر توسعه را هموار کنیم و بتوانیم توسعه کشور را به سرعت پیش ببریم.

جهانگیری همچنین با بیان این که باید الان لحظات آخر این بحث باشد که به توافق می‌رسیم یا نه گفت: فضای ظاهری به گونه‌ای است که حتما به توافق برسیم ولی حتی اگر به توافق نیز نرسیم پیش‌بینی کرده‌ایم که زندگی مردم و توسعه کشور وضعیت بهتری پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم دولت یازدهم، مهار تورم وایجاد رونق اقتصادی را از جمله برنامه‌های مورد توجه دولت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مورد توجه دولت بود، این بود که باید بار تورم از دوش مردم برداشته شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در سال 93 و رسیدن نرخ تورم به 15 درصد در پایان سال گذشته گفت: برای بسیاری از اقتصاد‌دانان داخلی و حتی اقتصاد‌دانان دنیا باورکردنی نبود که بتوان نرخ تورم کشور را 20 واحد درصد کاهش داد.

کد خبر 290811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha