همشهری آنلاین: بعد از جلسه وزرای خارجه حاضر در لوزان، خبرنگاران خبری از محتوای مذاکرات ندارند، دیپلمات‌ها به صورت دو یا چند جانبه با هم دیدار می‌کنند، وزیر خارجه روسیه بازکشت‌اش را به تعویق انداخته است اما کسی هنوز نمی‌داند سرانجام این مذاکرات چه بوده است.

p۵

به گزارش ايرنا، بعد از اتمام جلسه دیپلمات‌های ارشد دنیا همه خبرها و کارها مبهم است. نه خبری از جلسه بیرون آمده و نه حتی امکان دستیابی به دیپلمات‌ها وجود دارد. باید به رفت و آمدها اکتفا کرد.

بعد از جلسه اعلام شد که وزیران خارجه انگلیس و چین رایزنی دو جانبه دارند. خبر از رایزنی‌های دیگر هم هست ولی هیچ خبرنگاری نمی‌داند کدام هیات با کدام هیات دیدار می‌کند.

محدودیت‌های امنیتی در هتل بوریواژ بیشتر شده و حتی امکان تردد در محوطه پشتی هتل هم برای عکاسان و خبرنگاران فراهم نیست.

ارنست مونیز را دیده‌اند که در تراس هتل قدم می‌زده ولی فقط همین است و بس. نه عکسی منتشر شده نه امکان مشاهده عینی وجود دارد.

خبرنگاران روس که با لاوروف آمده‌اند تا شب گذشته خود را آماده بازگشت کرده بودند چون وزیر خارجه روس گفته بود باید دوشنبه برود ولی ظاهرا به انها گفتند هنوز بازگشتشان تایید نشده است.

اخرین خبر این است که لاوروف عصر امروز لوزان را ترک می‌کند و به مسکو می رود و گفته فردا بازمی‌گردد به شرطی که شانس محکم توافق باشد.

وزیران خارجه المان و فرانسه هم تا دیروز می‌خواستند که در جلسه فردای هیات دولت کشورشان حضور یابند ولی آنها هم اکنون برای بازگشت مردد شده‌اند.

خبرگزاری تاس هم احتمال داده وزیران اروپایی لوزان را ترک کنند و سه‌شنبه دوباره برای ادامه مذاکرات بازگردند.

با توجه به اصرار هیات ایران برای ثبت توافق احتمالی در مقر سازمان ملل در ژنو، مشخص نیست که آیا قراراست جلسه‌ای برای خبرنگاران در لوزان باشد یا نه ؟ آیا اگر مراسمی در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شود، خبرنگاران و عکاسان هم حضور خواهند داشت یا نه؟

در حال حاضر همه چیز در لوزان معلق است.

کد خبر 290789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha