چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه سیاسی: چهارشنبه 24 مرداد و در حالی که رئیس جمهوری در خارج از کشور به سر می‌برد،رئیس قوه قضائیه به عنوان اولین مقام بلندپایه، تلویحاً به انتقاد از اقدام رئیس جمهوری در ترمیم کابینه پرداخت.

 وی گفت: اگر ما مکررا مدیر و وزیر عوض کنیم چیزی عوض نخواهد شد بلکه باید همت همین مدیر فعلی را زیاد کنیم اگر این کارها انجام نشود و ما تنها وظیفه‌ خود بدانیم که فلان مدیر را توبیخ کنیم و تخلفش را بگیریم بعد هم افتخار کنیم که کار نظارتی انجام می‌دهیم به مقاصد خود نمی‌رسیم.

هاشمی‌شاهرودی در همایش سالانه‌ مدیران دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: امروز بحمدالله به قدری تکنیک‌های روز برای حسابرسی وجود دارد که دیگر هیچ مدیری نمی‌تواند خلاف قانون انجام دهد زیرا حسابرسی‌ها قبل از هزینه‌، حین هزینه و بعد از آن شفاف و روشن است، ما باید برای پیشگیری از تکنیک‌های جدید جهت شفاف‌سازی و کاهش هزینه استفاده کنیم.

وی با انتقاد از نحوه‌ برخورد با مدیران متخلف تصریح کرد: روش‌های برخوردمان نباید مضرانه باشد به گونه‌ای که برای این‌که ابرو را اصلاح کنیم، چشم را کور کنیم، نباید طوری برخورد کنیم که بی‌انگیزگی در مدیران ایجاد شود مثلا مدیر لایقی که باید خدمت کرده اگر جایی تخلفی هم مرتکب شده، این مدیر با سابقه و زحمت خود منبع ثروتی به شمار می‌رود پس نباید او را حذف یا بی‌انگیزه کنیم و در مقابل آدم‌های بی‌عرضه‌ای که هیچ ابتکار و خلاقیتی برای نظام ندارند و به مملکت ثروتی اضافه نکرده‌اند را جایگزین کنیم.

به گزارش ایسنا وی با بیان این‌که کیفیت اطلاع‌رسانی نیز در این باره نباید چنان باشد که به این افراد ضربه بزند، گفت: آقای‌هامانه چندی پیش درباره‌ این‌که چرا قرارداد کمتر بسته می‌شود، می‌گفت مسئولان ما می‌ترسند که برای بستن قرارداد اقدام کنند، آن‌ها از دستگاه‌های نظارتی که بخشی از خود ما هستیم می‌ترسند و تا حدودی هم حق دارند زیرا روش‌های ما باید تشویقی باشد.

هاشمی‌شاهرودی در پایان گفت: رئیس قوه‌ قضائیه با انتقاد از کند بودن روند خصوصی‌سازی و خسارت‌های ناشی از توقف برخی قراردادها، نحوه برخورد با برخی مدیران و تغییر مکرر مدیر و وزیر، توجه به این نکته را ضروری دانست که نباید به گونه‌ای رفتار شود که ثروت‌های عظیم خود را از دست بدهیم.

 وی که نسبت به نحوه نظارت‌ها انتقاد می‌کرد، ابراز امیدواری کرد که بحث‌هایش منتهی به شانتاژ عده‌ای مبنی بر ضد مبارزه با فسادبودن وی منتهی نشود و تاکید کرد که معتقد به مبارزه با فساد است.

 سخنان متفاوت رئیس دیوان محاسبات

البته رئیس دیوان محاسبات کشوربرخلاف سخنان حمایت آمیز شاهرودی از وزارت نفت، در این جلسه گفت: در یک سال گذشته از مجموع وزارتخانه‌های دولت، از نظر تعداد تخلفات وزارت جهادکشاورزی و از نظر مبلغ، وزارت نفت با مبلغ 1673 میلیارد تومان بیشترین تخلفات را داشته‌اند.

وی افزود: در مبارزه با مفاسد، رئیس مجتمع قضائی امور اقتصادی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس حفاظت اطلاعات قوه‌ قضائیه و دادستان تهران کمک‌های شایانی به دیوان کرده‌اند خصوصا در مفاسدی که در قرارداد کرسنت درباره مالیات و بانک‌ها کشف شد.

رحیمی‌گفت: یکی دیگر از موارد فساد، مافیای واردات دارو و شیر فاسد است که با سلامت مردم مواجه است؛ البته ما توانسته‌ایم با حمایت قوه‌ قضائیه و همکاری وزیر بهداشت حرکت‌هایی در این زمینه داشته باشیم که امیدواریم به نقطه مطلوبی برسیم.

او ادامه داد: ما امروز در دیوان محاسبات توجه‌مان را به پیشگیری متمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم قبل از پرونده‌سازی و ایجاد هزینه برای دولت و نظام، گام‌های اساسی برداریم و مسئولان را در حین رسیدگی متوجه اشتباه و راه‌های خلاف قانونی که در پیش گرفته‌اند بکنیم تا از اقدامات خلاف قانون آنها به این نحو جلوگیری به عمل بیاوریم.

کد خبر 29048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز