سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس قوه قضائیه گفت: دین مبین اسلام بیشترین حق و جایگاه انسانی را به زنان داده است و مدافع سرسخت حفظ حرمت، کرامت و جایگاه زنان است.

به گزارش "ایلنا"، سید محمود هاشمی شاهرودی روز سه‌شنبه(12 تیر) دیدار جمعی از زنان فعال در عرصه‌های اجتماعی، اساتید حوزه و دانشگاه زنان شاغل در قوه قضاییه و نمایندگان زن مجلس هفتم در سخنانی  با اشاره به جایگاه عظیم زنان در اسلام و تفاوت عمده آن با مکاتب غربی، تأکید کرد: در تاریخ پرشکوه اسلام و از ابتدای دعوت پیامبر (ص) به این دین مبین در کنار هر یک از مردان اهل بیت، زنی با جایگاه رفیع و کرامت والای انسانی دیده می‌شود که تکمیل‌کننده نقش پیامبر و اهل بیت در گسترش اسلام بوده‌اند و حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه بی‌بدیل یک زن تمام عیار و یک انسان برگزیده است که در چنین نقشی ظاهر شده و نشانگر نقش اهمیت و جایگاه بلند زنان در اسلام است.

رییس قوه قضاییه خطاب به مدعیان حفظ حقوق زن در غرب، گفت: امروزه در اثر خبط و تداخل میان مسایل فطری و طبیعی زنان با مسایل حقوقی و نظری در غرب، جایگاه زنان و مردان در بسیاری از جوامع غربی جا به جا و دچار خلل شده است که نتیجه آن دور شدن از جایگاه فطری زنان به عنوان مدافعان اصلی حفظ کیان خانواده و از بین رفتن حرمت و نقش به سزای خانواده و زنان و رخت بربستن مهر و عطوفت و عشق در جوامع غربی است.

وی تأکید کرد: اسلام ضمن تأکید بر نقش بالا و تأثیرگذار زنان در جامعه و تأکید بر تساوی حقوق انسانی زن و مرد، بر نقش و جایگاه جداگانه و فطری آنان در حفظ ارکان جامعه و تفاوت‌های فطری آنها نیز تأکید داشته است و جوامع اسلامی نباید گول تزویرها، دروغ‌ها و شعارهای مدعیان حفظ حقوق زنان را بخورند، چرا که آنان با طرح این ادعاهای دروغین و تداخل درجایگاه فطری زن و مرد به بن‌بست در عواطف انسانی و کیان خانواده رسیده‌اند.

هاشمی شاهرودی، نگاه غرب به زن را نگاهی ابزاری برشمرد و افزود: ما نباید تحت تأثیر این نگاه و این شعارهای دروغین و به عنوان حفظ حقوق زن بر مبنای اصول غربی، جایگاه رفیع زنان را در نظام اسلامی که به برکت انقلاب کسب شده است، دچار تزلزل کنیم.

رییس قوه قضاییه تأکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در جمهوری اسلامی ایران باید به سمت حفظ حقوق زنان و مردان و تقویت ارکان خانواده و گسترش و پایین آوردن سن ازدواج و برطرف کردن مشکلات آن باشد.

وی افزود: به تأخیر افتادن سن ازدواج در کشور به دلیل طولانی بودن دوره تحصیلات عالی، معضلی است که باید شورای انقلاب فرهنگی نسبت به حل و فصل آن اقدام کند.

هاشمی شاهرودی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، افزود: در حال حاضر زنان در نظام اسلامی ایران با هدفمندی و با حفظ شعائر اسلامی حضور فعالی در جامعه دارند که این حضور فعال باید بیش از پیش با تقویت ارکان خانواده همراه شود و زنان مسلمان باید بدانند که بسیاری از زنان غربی که به آنان به عنوان یک کالا نگاه می‌شود، وقتی با جایگاه زن در اسلام آشنا می‌شوند به کرامت و جایگاه انسانی خود پی می‌برند.

هاشمی شاهرودی همچنین خواستار توجه جدی به مشکلات اجرایی و موانعی شد که موجب تضییع حقوق زنان در جامعه و ظلم به آنان می‌شود و گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت حافظ حقوق زنان و مدافع حفظ شأن و کرامت آنان است.

کد خبر 25708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز