همشهری آنلاین: آیت الله هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه خواستار همکاری و تعامل بیشتر میان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برای تصویب لوایح قضایی شد.

به گزارش ایرنا وی که در جمع اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت لایحه "محکومیت مالی" را یکی از مهمترین لوایح قضایی ارائه شده به مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و افزود: در صورت تصویب نهایی این لایحه سرنوشت ‪ ۳۰‬تا ‪۴۰‬ هزار نفر از زندانیان مالی مشخص می‌شود.

هاشمی شاهرودی گفت: قوه قضاییه آمادگی دارد برای تبیین و تشریح لوایح مهم قضایی که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده‌است، جلسات مشترک با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس داشته باشد تا نمایندگان پس از شنیدن نظرات مرتبط به مبانی و سیاست‌های مربوط به هر کدام از این لوایح و نقشی را که در سلامت اجتماعی فرایند و اقدامات قضایی دارند، به‌وحدت نظر رسیده و راحت‌تر و وسیع‌تر بتوانند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت حفظ حرمت و شان مجلس و دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی و استقبال از مباحث انتقادی ، گفت: همه مسوولان در رده‌های مسوولیتی باید مراقب باشند، به‌هنگام طرح دیدگاهها و نظرات انتقادی خود نسبت به عملکرد دیگر مجموعه‌های اجرایی، اداری و قضایی، انصاف، احترام و شان خدمت گزاران را رعایت کنند.

هاشمی شاهرودی افزود: در طرح دیدگاه‌ها و نظرات انتقادی باید از مرز میان نقد سازنده و تخریب شخصیت و عملکرد دیگران به ویژه در اذهان عمومی و از طریق رسانه‌ها و مطبوعات خودداری کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: این که مدیران نظام، چهره یکدیگر را در رسانه ها و افکار عمومی تخریب کنند، به‌هیچ وجه زیبنده مدیریت در جمهوری اسلامی نیست و نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی و سلب اعتماد از مدیران نظام نخواهد داشت.

وی گفت: همه مسوولان نظام باید سعی کنند تا با همدلی، همکاری و سعه صدر و تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت خدمت به مردم گام بردارند که این همدلی و همکاری در نهایت به عزت نظام اسلامی و رضایت مردمی منجر خواهد شد.

هاشمی شاهرودی همچنین گفت: همه ما سعی کنیم همواره شان مقام قضاوت را در نظر بگیریم و قضات و مسوولان قضایی نیز در گفتار و رفتار خود همواره مراقب حفظ شان و حرمت جایگاه رفیع قضاوت و سایر بخش‌های مدیریتی نظام اسلامی باشند.

کد خبر 22168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز