همشهری آنلاین: شرکت‌های مخابراتی چین برای رقابت با یکدیگر در اشغال بازار شبکه تلفن همراه نسل چهارم، سرمایه گذاری خود را در این زمینه به مراتب افزایش داده‌اند.

۴g

به گزارش راديو بين‌المللي چين، دولت چین هدف ساخت "کشور قدرتمند مخابراتی" را تدوین کرده و برای آن سیاست هایی اندیشیده است. سرمایه گذاری سه شرکت بزرگ مخابراتی چین، چایناموبایل، تله گرام و یونیکام در زمینه شبکه نسل چهارم تلفن همراه به 150 میلیارد یوان خواهد رسید.

شرکت چاینا موبایل از سال 2013 میلادی، خدمات مخابراتی نسل چهارم را در اختیار مشترکان خود قرار داده است. تا پایان ماه فوریه سال جاری میلادی یعنی تنها پس از یک سال، شمار مشترکان آن به بیش از 123 میلیون و 380 هزار نفر رسیده که اکنون حدود سه برابر ژاپن است.

شی گوئو هوا، مدیر شرکت چایناموبایل چین در یک نشست خبری اعلام کرد، هدف این شرکت در سال 2015 آن است که شمار مشترکان شبکه مخابراتی نسل چهارم را به بیش از 250 میلیون نفر افزایش دهد. این شرکت با سرمایه گذاری 72 میلیارد و 200 میلیون یوان، بیش از یک میلیون پایگاه مخابراتی نسل چهارم در سراسر چین در پایان سال جاری راه اندازی می‌کند.

شرکت یونیکام نیز برنامه‌ای بزرگ تدوین کرده تا شمار مشترکان نسل چهارم خود را تا پایان سال جاری میلادی به 100 میلیون مشترک برساند.

کد خبر 290415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha