همشهری آنلاین: شرکت کوالکام (Qualcomm) یک حسگر اثر انگشت طراحی کرده‌است که با استفاده از امواج ماوراء صوت تشخیص اثر انگشت با دقت بالا و در هرجای گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها را ممکن می‌سازد.

finger-print-scanner

به گزارش تکتایمز، این حسگر به نام Snapdragon Sense ID از امواج ماوراء بنفش استفاده میکند و میتواند اثر انگشت را با دقتی بسیار بالا حتی با وجود جرم و یا آب برروی انگشت تشخیص دهد. قابلیت دیگر این سنسور امکان پیاده سازی آن برروی مواد مختلف از جمله شیشه، فلز و پلاستیک است. به این ترتیب سازندگان تلفنهای همراه میتوانند آن را برروی هر نوع گوشی نصب کنند.

تشخیص اثر انگشت با استفاده از امواج ماوراء صوت همچنین قابلیت تشخیص اثر انگشت برروی هر قسمت از دستگاه را ممکن میکند. به این ترتیب نیازی نیست کاربر انگشت خود را برروی قسمت مشخصی از صفحه نمایش یا پشت گوشی قرار دهد و اثر انگشت از تمام بخشهای گوشی قابل شناسایی خواهد بود.

این حسگر با استفاده از اسکن سه بعدی اثر انگشت با کوچکترین تماس انگشت با سطح حسگر میتواند اثر انگشت را شناسایی کند و حتی در صورت خیس یا چرب بودن انگشت دقت بسیار خوبی دارد.

این حسگر با پرازندههای سری ۴۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ Snapdragon شرکت کوالکام سازگار است و گوشیهایی مجهز به آن تا پایان سال ۲۰۱۵ به بازار میآیند.

کد خبر 288839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha