دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ به زودی فروش دو محصول جدید خود را آغاز خواهد‌کرد که نمایشگر یکی از آنها از سطحی منحنی برخوردار است.

سامسونگ

براساس گزارش BBC، گوشي Galaxy S6 Edge نسبت به گوشي S6 قيمتي بالاتر داشته و از امكاناتي براي سرعت بخشيدن به برقراري ارتباط و هشدار اطلاعات مهم به كاربر برخوردار است. سامسونگ پس از كاهش فروش گوشي S5 نسبت به ديگر گوشي‌هايش در كشورهاي مختلف جهان، سهام بازار خود را در رقابت با اپل و ديگر شركت‌ها از دست داد.

سامسونگ

اين گوشي جديد پيش از آغاز كنفرانس جهاني موبايل در بارسلونا رونمايي شد و قرار است از دهم آوريل در 20 كشور جهان به فروش برسند.

بدنه اين محصول برخلاف محصولات سابق سامسونگ،‌ فلزي است و در آن از سطح مشترك TouchWiz استفاده شده تا به واسطه آن استفاده از شماره‌هايي كه در پيام‌هاي مختلف روي نمايشگر ظاهر مي‌شوند، براي كاربر ساده‌تر شود. بازطراحي محصول جديد سامسونگ به آن معني است كه برخي از ويژگي‌هاي گوشي‌هاي سابق از اين محصول جديد حذف شده‌است، براي مثال اين گوشي‌ها ديگر ضد‌آب نيستند، از شيار microSD براي افزايش ظرفيت حافظه گوشي برخوردار نيستند و باتري آنها نيز قابل تعويض نخواهد‌بود.

Galaxy S6 Edge علاوه بر نمايشگري با لبه‌هاي منحني، از دوربيني قويتر از گوشي‌هاي پيشين سامسونگ برخوردار بوده و داراي پشتيبان تكنولوژي شارژ بيسيم خواهد‌بود. منحني بودن حاشيه اين گوشي كاربرد‌هاي مختلفي دارد. اولين كاربرد آن كه People Edge ناميده مي‌شود، ميانبري براي تماس گرفتن، ارسال پيامك و ديگر پيام‌ها به پنج نفر از نزديكاني است كه كاربر انتخاب مي‌كند. به هريك از اين پنج نفر رنگي نسبت داده مي‌شود كه در زمان دريافت تماس يا پيام، حاشيه گوشي به همان رنگ درخشده و به كاربر خبر مي‌دهد چه كسي درحال برقراري تماس است.

كاربرد ديگر نمايش دادن اطلاعات زمان، شرايط آب و هوايي و تاريخ و ديگر پيام‌هاي خبررسان انتخابي كاربر در حاشيه منحني نمايشگر است.

دوربين جلويي اين گوشي پنج مگاپيكسلي و دوربين عقبي آن 16 مگاپيكسل است و هردو از دريچه ديافراگم بازتري برخوردارند تا بتوانند در شرايط نوري كم، عكس‌هاي بهتري ثبت كنند. سامسونگ اعلام كرده محصول جديدش از دو سكوي پشتيباني شارژ القايي يا تكنولوژي Qi برخوردار است و مدت زمان شارژ باتري آن نصف مدت زمان گوشي آي‌فون 6 اپل است.

همچنين وضوح تصوير نمايشگر اين گوشي 20 درصد افزايش يافته و پردازشگر آن توسط خود شركت سامسونگ طراحي شده‌است كه از بهره‌وري بالاتري برخوردار است.

کد خبر 288734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha