دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تبلیغاتی آنلاین چیتیکا با انجام تحقیقی دریافت ایالت‌هایی از آمریکا که آمار فارغ‌التحصیلان آنها بالاتر است، دارای آمار بالاتری از فروش آی‌فون هستند.

آی‌فون

براساس گزارش CNN، اين شركت اعلام كرد ايالت‌هاي آلاسكا، مونتانا و ورمونت از بالاترين آمار كاربران آي‌فون برخوردارند، و نيومكزيكو، آيووا و دلور كمترين آمار كاربران آي‌فون را به خود اختصاص داده‌اند.

شركت چيتيكا همچنين دريافته‌است كه افزايش ميزان ثروت با بالارفتن ميزان فروش آي‌فون در ارتباط است، اما از آنجايي كه مدارك دانشگاهي نيز با درآمد بالا در ارتباط مستقيم هستند شركت چيتيكا اين نتايج را به يكديگر ارتباط داده‌ و معتقد است تعداد زيادي از افرادي كه به اندازه كافي باهوش بوده‌اند تا از دانشگاه فارغ‌التحصيل شوند، كاربر آي‌فون هستند.

مطالعات ديگر نيز نتايجي مشابه‌ يافته‌اند: تعداد زيادي از مردان سفيد پوست و ثروتمند در هفته اول آغاز فروش آي‌فون جديد،‌اقدام به خريداري آن مي‌كنند. براساس گزارش شركت تجاري Slice، در اولين ماه‌هاي فروش آي فون 6 و آي‌فون 6پلاس، 80 درصد از خريداران اين دو گوشي را در ايالات متحده مردها تشكيل مي‌دادند كه بيش از 60 درصد از آنها در طول سال درآمدي برابر 75 هزار دلار داشته‌اند.

اين مطالعه همچنين دريافته كه ميزان فروش آي‌فون با تراكم جمعيت نيز در ارتباط است، هرچه در منطقه‌اي تراكم جمعيت بيشتر باشد، احتمال افزايش فروش گوشي‌هاي آي‌فون نيز بيشتر مي‌شود.

اگرچه به طور كلي ميزان فروش گوشي‌هاي اندرويدي بالاتر از گوشي‌هاي آي‌فون است، اما آي‌فون درحال حاضر محبوب‌ترين اسمارت‌فون در سرتاسر ايالات متحده به شمار مي‌رود. بيش از 42 درصد از اسمارت‌فون‌هاي آمريكا آي‌فون است و پس از آن گوشي‌هاي سامسونگ با 28 درصد رتبه دوم را دارند.

شركت چيتيكا تاييد مي‌كند كه نتايج تحقيقاتش جامع نيستند زيرا اين شركت تنها بر ايالت‌ها تمركز كرده و بخش‌هاي كوچكتر، محله‌ها و شهرها را ناديده گرفته‌است.

کد خبر 285403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha