همشهری آنلاین: مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هیات‌های مذاکره‌کننده دو طرف صبح سه شنبه ۲۶ اسفند در لوزان سوییس از سر گرفته می‌شود.

ظریف و کری

به گزارش ایسنا، دیپلمات‌های ایران و آمریکا از روز یک‌شنبه برای رسیدن به تفاهم سیاسی و حل اختلافات سیاسی و فنی باقیمانده در شهر لوزان سوییس گرد آمدند.

در مذاکرات روز نخست ظریف و کری از طرف ایران علی‌اکبر صالحی و معاونان ظریف و نیز حسین فریدون، دستیار ویژه رییس‌جمهور حضور داشتند. هم‌چنین وندی شرمن معاون کری و ارنست مونیز، وزیر انرژی از طرف آمریکا در این مذاکرات حضور داشتند. این مذاکرات پنج ساعت به طول انجامید.

پس از آن ظریف برای دیدار با همتایان اروپایی خود در گروه ۱+5 به بروکسل رفت و در نشستی پنج جانبه به میزبانی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات در مذاکرات هسته ای گقت و گو کردند.

در این نشست معاونان وزرای دو طرف و نیز حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور حضور داشتند. ظریف هم چنین به ظور جداگانه با فدریکا موگرینی و هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان پس از سفر چند ساعته یه بروکسل به لوزان سوییس بازگشت.

قرار است در ادامه مذاکرات دوجانبه ایران و امریکا صبح روز سه شنبه گفت و گوهای وزیران به همراه هیات های فنی از سر گرفته شود.

کد خبر 290186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha