همشهری آنلاین: رییس سازمان انرژی اتمی ایران مذاکرات روز دوشنبه هیات‌های مذاکره‌کننده ایرانی و آمریکایی در لوزان را «رو به جلو» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، دكتر علی‌اکبر صالحی پس از پایان جلسه دوجانبه ایران و آمریکا، با تاکید بر اینکه جلسات همواره بخش‌های فنی و سیاسی دارد، گفت: جلسه فنی ما با طرف آمریکایی از بعدازظهر يكشنبه آغاز شد و احساس می‌کنم هر بار که در این جلسات شرکت می‌کنیم مقداری توانسته‌ایم به جلو برویم که همین به نوبه خود نشانه مثبتی است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان مطالبی وجود دارد که دو طرف به نقطه مشترکی برسند، تصریح کرد: در جلسه روز دوشنبه مسایل فنی و تحریم‌ها میان دو طرف مطرح شد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: در تلاش هستیم تا در این چند روز به یک جمع‌بندی عمومی برسیم.

نخستین دور مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و جان کری وزیر خارجه آمریکا در لوزان برای حل واپسین اختلافات باقی مانده صبح امروز انجام شد.

در این دیدار علاوه بر علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز حضور داشتند.

با توجه به این که مهلت نخست تمدید هفت ماهه توافق ژنو در سوم آذر تا کمتر از دو هفته دیگر به سر می‌رسد، این گفت‌وگوها در کانون توجه رسانه‌های جهان است. انتظار می‌رود این دور از گفت‌وگوها تا 29 اسفند ماه به طول بیانجامد.

کد خبر 290129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha