همشهری آ»لاین: حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان سفارش کردند تا یاد شهیدان و مجاهدت های آنان را فراموش نکنند.

 رهبر انقلاب

دو نکته مورد توجه است که نه من باید فراموش کنم، نه شما باید فراموش کنید، نه بخصوص این جوانان و این نوجوانان عزیز باید هرگز این را فراموش کنند. یک نکته این است که ما آن احساس افتخاری را که نام شهید و یاد شهید به ما می‏دهد، حفظ کنیم.

همچنانی که به دلاوری مردان بزرگ صدر اسلام افتخار می‏کنیم، به دلاوری این مردانِ بزرگ دوران خودمان افتخار کنیم. دشمن این را نمی‏خواهد. دشمن می‏خواهد یاد شهیدان فراموش شود. دشمن می‏خواهد خاطره این مجاهدت ها و بزرگ‏مردی‏ها در حافظه‏ این ملت نماند. درست نقطه‏ مقابل این، همه باید حرکت کنند. یاد شهیدان را برجسته کنید، زنده کنید، خاطره‏ آن‏ها را حفظ کنید.

نکته دوم این است که ملت ما، جوانان ما، زن و مرد ما نباید احساس کنند که دوران مجاهدت به پایان رسید، خطری ما را تهدید نمی‏کند. ممکن است خطر نظامی ما را تهدید نکند، همین‏جور هم هست.

امروز ملت ایران به آن رتبه‏ای از اقتدار رسیده که خطرپذیری دشمنان خود را بسیار بالا برده، جرات نمی‏کنند به این ملت تهاجم نظامی کنند؛ می‏دانند سرکوب خواهند شد؛ می‏دانند که این ملت مقاوم است.

بنابراین خطر تهاجم نظامی بسیار پائین است اما تهاجم فقط تهاجم نظامی نیست. دشمن به آن نقاطی متوجه می‏شود که پشتوانه استقامت ملی ماست. دشمن وحدت ملی و ایمان عمیق دینی را هدف قرار می‏دهد. دشمن روحیه‏ صبر و استقامت مردان و زنان ما را هدف قرار می‏دهد؛ این تهاجم از تهاجم نظامی خطرناک‏تر است.

در تهاجم نظامی شما طرفتان را می‏شناسید، دشمنتان را می‏بینید؛ اما در تهاجم معنوی، تهاجم فرهنگی، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی‏بینید. هوشیاری لازم است.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده‏های شهدا و ایثارگران کردستان‏ (22 اردیبهشت 1388)

کد خبر 289755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha