همشهری آنلاین: ۴۷ سناتور جمهوری خواه در نامه ای سرگشاده عمر توافق هسته‌ای با ایران را تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما دانستند.

کاخ سفید

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، ۴۷ سناتور جمهوری خواه آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده به مسئولان ایران هشدار دادند عمر توافق هسته‌ای احتمالی تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» در آمریکا خواهد بود.

این نامه با هدف فشار بر ایران برای منصرف کردن از توافق هسته‌ای و همچنین فشار بر باراک اوباما برای دادن اختیار بیشتر به کنگره در خصوص توافق هسته‌ای با ایران توسط «تام کاتن» تهیه شده و به امضاء «مارکو روبیو» رهبر جمهوری خواهان سنا رسیده است.

در این نامه خطاب به مقامات ایرانی آمده است: آنگونه که ما مذاکرات شما با دولت آمریکا را دنبال می‌کنیم متوجه شده‌ایم که شما درک درستی درباره سیستم قانون اساسی ما ندارید. هر چیزی که به تصویب کنگره برسد صرفا یک توافق اجرایی است و رئیس جمهور بعدی می‌تواند تنها با یک حرکت قلم آن را لغو کند و یا کنگره آن را اصلاح کند.

تام کاتن تصریح کرده است: رهبران ایران قبل از امضاء هرگونه توافقی باید بدانند که هر توافق یکجانبه اجرایی که آنها می‌پذیرند توافقی است که با مسئولیت خود آنها امضا می شود و مخاطرات خودش را دارد.

در خصوص توافق هسته‌ای با ایران شکاف زیادی بین کاخ سفید و کنگره که در کنترل رقبای حزبی باراک اوباما یعنی جمهوری خواهان قرار دارد وجود دارد.

کد خبر 289447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha