همشهری آنلاین: رویترز به نقل از یک مقام غربی گزارش داد که گروه ۱+۵ «بی سرو صدا و به آرامی مذاکرات درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برداشتن تحریم‌های ایران را آغاز کردند».

فارس نوشت: یک مقام غربی خبر داد که مذاکرات درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل جهت برداشتن تحریم‌های ایران آغاز شده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری اختصاصی به نقل از مقامات غربی گزارش داد: «یک قطعنامه شورای امنیت درباره توافق هسته‌‌ای با ایران می‌تواند از نظر قانونی اجباری باشد که این اقدام می‌تواند تلاش‌های آینده جمهوریخواهان(پس از توافق) را برای از بین بردن توافق پیچیده کند».

در این گزارش با تاکید بر آنکه قدرتهای بزرگ جهانی بی سر و صدا و به آرامی مذاکرات درباره یک قطعنامه شورای امنیت برای برداشتن تحریم‌های ایران را آغاز کرده‌اند،‌ آمده است: «مقامات غربی حاضر در مذاکرات گفتند که آنها همچنین در حال بحث درباره قطعنامه با 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل برای برداشتن تحریمهای هسته‌ای سازمان ملل از دسامبر 2006 تاکنون هستند».

یک مقام غربی که نامش فاش نشده در همین ارتباط گفته است: «اگر توافقی هسته‌ای وجود داشته باشد که این هنوز یک اگر بزرگ است،‌ ما خواهان اقدام سریع درباره تحریمهای سازمان ملل هستیم».

کد خبر 289749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha