شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: ساعت کار پرستاران در مناطق مختلف کشور کاهش پیدا می‌کند.

صدیقه سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پرستاران به معنای واقعی از خصوصیات اخلاقی و شخصیت اجتماعی ویژه برخوردار هستند که هیچ‌کدام از مشکلات و سختی‌های مربوط به شغل و ناکافی بودن درآمد بر اخلاق و شخصیت آن‌ها تاثیر منفی نمی‌‌گذارد.

وی با اشاره به تدوین کتابچه قانون با احصاء 10 وظیفه مختلف برای این قشر عنوان کرد: سازمان نظام پرستاری در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود برای تحقق خواسته‌های جامعه پرستاری گام برداشته و از حق آن‌ها در عرصه‌های گوناگون دفاع می‌شود.

معاون فنی شورای عالی نظام پرستاری کشور یکی از مطالبات پرستاران را کاهش ساعت کار آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: استانداردسازی خدمات پرستاری، تعرفه‌گذاری واقعی برای خدمات ارائه شده توسط آن‌ها از جمله بدیهی‌ترین خواسته‌های این قشر از خانواده عظیم بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

سالمی با اشاره به اینکه بالا بودن ساعت کار منجر به افزایش احتمال بروز خطا بین پرستاران حین انجام وظیفه می‌شود، تصریح کرد: سه نقش پرستاران مشتمل بر پیشگیری، درمان و توان‌بخشی منجر به این شد که کاهش ساعات کار پرستاران یک امر ضروری احساس شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در سایه صرف زمان، انرژی و مطالعات گسترده جامه عمل به خود پوشید، اظهار کرد: در نهایت قانون ارتقای بهره‌وری علاوه بر کاهش ساعت کار پرستاران چند بند مختلف به مرحله تصویب رسید که هر یک از مصوبات برای فعالان این عرصه نویدبخش و امیدآفرین است.

معاون فنی شورای عالی نظام پرستاری کشور با اظهار به اینکه در قالب قانون مورد اشاره درباره سنوات خدمت نیز تغییرات ارزشمندی حاصل شد، افزود: این موضوع ضمن رفع مشکل کمبود نیروی انسانی بیمارستان‌های مختلف موجب جلب رضایت جمع زیادی از پرستاران شد.

وی به یکی دیگر از بندهای طرح «تحول نظام سلامت» اشاره کرد و گفت: بعضی از بیمارستان‌های تخصصی یا بخش‌هایی مانند چشم و قلب بنا به ماهیت‌ و خدمات مختلف‌شان هزینه زیادی به سیستم بیمارستانی تحمیل می‌کنند که این قبیل موضوعات را در قوانین لحاظ کرده‌ایم.

کد خبر 289162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha