جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماریو دراگی (Mario Draghi) سوم سپتامبر سال ۱۹۴۷ در شهر رم در ایتالیا به دنیا آمد. او دارای مدرک دکترای اقتصاد است و رساله‌اش را تحت عنوان تئوری های اقتصادی و کاردهای آن‌ها نوشته است.

Mario Draghi

ماريو دراگي اقتصاددان، مدير و بانكدار ايتاليايي در سال 2014 در فهرست قدرتمندترين مردان جهان رده هجدهم را به خود اختصاص داد. وي پس از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه رم، به موسسه تكنولوژي ماساچوست رفت و دكترايش را در رشته اقتصاد از اين دانشگاه اخذ كرد. دراگي از سال 1981 تا 1991 به عنوان استاد در دانشگاه فلورانس به تدريس پرداخت.

او در سال 1991 به عنوان مديركل خزانه داري ايتاليا منصوب شد و تا سال 2001 در اين سمت باقي ماند. او سپس به عنوان نايب رئيس بنگاه مالي گلدمن ساچه انتخاب شد. دراگي عضو شوراي عالي بانك اروپا و عضو شوراي مديران بانك بين‌المللي مسكن نيز بوده است و در كارنامه كاري‌اش مديريت شش ساله (2005-2011) بانك مركزي ايتاليا (Bank of Italy) را هم دارد.

وي در سال‌هاي 1984 تا 1990 مدير اجرايي در بانك جهاني بوده است.

پارلمان و بانك مركزي اروپا در ماه مه 2011 صلاحيت او را براي احراز پست رياست بانك مركزي اروپا تاييد كردندو به اين ترتيب او در اول نوامبر 2011 به رياست بانك مركزي اروپا برگزيده شد و جاي ژان كلود تريشه (Jean-Claude Trichet) را گرفت.

ماريو دراگي عضو گروه سي نيز هست كه يك نهاد خصوصي برخاسته از بنياد راكفلر است.

يكي از انتقاداتي كه به رياست او بر بانك مركزي اروپا مطرح بود، تضاد منافع ناشي از عضويت او در گروه سي و رياست او بر بانك مركزي اروپا بود.

کد خبر 289099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha