سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارتین شولتز (Martin Schulz) بیستم دسامبر ۱۹۵۵ در شهر هلراث (Hehlrath) آلمان به دنیا آمد.او در خانواده‌ای معمولی و متوسط رشد کرد. پدرش یک پلیس محلی بود.

Martin Schulz

مارتین شولتز در ۱۹ سالگی به حزب سوسیال دموکرات می‌پیوندد و چند سال بعد در آلمان یکی از جوان‌ترین شهرداران می‌شود.

او در سال  ۱۹۹۴ وارد پارلمان اروپا می‌شود و ۱۰ سال بعد در راس گروه سوسیالیست قرار می‌گیرد.

او که در میان گروه‌های سیاسی به عنوان چهره‌ای درستکار شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۲ به ریاست پارلمان اروپا برگزیده می‌شود. مارتین شولتز از اروپا در برابر جناح راست پوپولیست ایتالیا، مجارستان، فرانسه و سایر کشورها دفاع می‌کند.

پارلمان جدید اتحادیه اروپا روز سه شنبه اول ژوئیه ۲۰۱۴ در نخستین نشست خود مارتین شولتز را بار دیگر به عنوان رییس جدید این پارلمان برگزید.

شولتز که ریاست پارلمان اروپا را برعهده داشت و در انتخابات اروپایی نامزد سوسیالیست‌ها برای ریاست کمیسیون اروپا بود ، ۴۰۹ رای از ۷۵۱ رای نمایندگان را پس از توافقی ائتلافی با راست میانه و لیبرال‌ها به دست آورد.

نوامبر ۲۰۱۶ شولتس اعلام کرد که قصد ندارد برای سومین بار رئیس پارلمان اروپا بشود و می‌خواهد به عنوان نماینده حزب سوسیال دموکرات در انتخابات فدرال ۲۰۱۷ آلمان شرکت کند. بدین ترتیب زیگمار گابریل با کنارگیری از سمت ریاست حزب سوسیال دموکرات جای خود را به شولتس داد.

به علت انتقادات فراوان اعضای حزب سوسیال دموکرات و سایر افراد علیه سیاست‌های شولتس به عنوان رهبر این حزب او در فوریه ۲۰۱۸ از سمت ریاست استعفا داد.

مارتین شولتر معتقد است ثروت در قاره اروپا عادلانه تقسیم نشده است و لذا اروپا به نظام مالیاتی عادلانه‌ای نیاز دارد.

مارتین شولتز تجربه ریاست حزب سوسیال دمکرات آلمان را هم در کارنامه دارد.

کد خبر 264516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha