در فاصله ۱۵ روز تا سال جدید، تدارک مفصلی برای استقبال از گردشگران نوروزی تهران دیده شده است. براساس پیش‌بینی‌ها قرار است پایتخت آماده استقبال از ۱۰۰هزار گردشگر شود و برای این امر به تعداد لازم«تهران‌کارت» تهیه شده است.

اين خبري بود كه معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نشست خبري اعلام ويژه‌برنامه‌هاي بهار فاطمي در مركز رصد شهري برج ميلاد تهران اعلام كرد.

به‌گفته حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي در سال‌نو در 100نقطه شهر ايستگاه‌هاي خدمات‌رسان تعبيه شده است كه در آنجا تهران‌كارت به همراه نقشه‌هاي تهران‌گردي و اعلام مسيرهاي گردشگري در اختيار مهمانان و شهروندان قرار‌مي‌گيرد.يكي ديگر از محورهاي اصلي فعاليت در ابتداي سال‌94، با استناد به تجربه نوروز و تابستان سال‌جاري شامل تورهاي گردشگري نيم‌روزه و يك‌روزه با محور اماكن مذهبي، تاريخي، تفريحي و گردشگري شهر تهران است. تقارن ايام فاطميه و نوروز موجب شده شهرداري تهران از تمام ظرفيت‌هاي خود در راستاي ترويج سبك زندگي اسلامي و ايراني استفاده كند و در اين مسير از حضور گسترده مردم نيز بهره‌ببرد.

امرودي در ادامه با اعلام ويژه‌برنامه‌هاي مديريت شهري در پاسداشت ايام فاطميه گفت: در برگزاري مراسم ايام فاطميه در دهه اول و دوم در 2 هزارمسجد شهرتهران ويژه‌برنامه‌هاي مذهبي توسط مديريت شهري اجرا خواهد شد.وي همچنين از برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در 30منطقه شهر و برپايي 22نمايشگاه عطر ياس خبر داد كه عكس‌هاي اماكن متبركه و حضور زنان انقلابي در انقلاب و دفاع‌مقدس را به نمايش مي‌گذارند. همچنين شعارهاي ايام فاطميه در 2 ميدان اصلي شهر تهران به‌طور رايگان روي خودروها، ماشين‌نويسي مي‌شود تا هر خودرو به يك تابلوي ايام فاطميه بدل‌شده و حال وهواي اين ايام در شهر و مردمي بودن آن احساس شود.

  • 16مسيرتهران‌گردي نوروز 94

رويكرد گردشگري در برنامه‌هاي نوروزي براي سال آينده با تعيين 16مسيرتهران‌گردي طراحي شده است. براي اين كار 10مسير گردشگري نيم‌روزه طراحي شده است كه از آن جمله مي‌توان به مسيرهاي تهران قديم، برج ميلاد، حرم مطهر امام‌‌‌(ره) و باغ پرندگان اشاره كرد. همچنين در مسيرهاي يك‌روزه بازديد از ري باستان، اراضي عباس‌آباد و تور ويژه ايام فاطميه به قم و جمكران پيش‌بيني شده است.

به‌گفته معاون شهردار تهران، برنامه‌هايي نظير آراستگي مساجد، اجراي طرح حمايتي از خانواده‌هاي نيازمند، بي‌بضاعت و بانوان خودسرپرست، راه‌اندازي بازارچه خوداشتغالي، اجراي برنامه‌هاي گردشگري در طول تعطيلات ايام عيد، برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي و تفريحي، بازپيرايي اماكن مناطق و برنامه‌ريزي جهت اسكان موقت مسافران نوروزي در بوستان‌هاي شهر در بهار فاطمي اجرا مي‌شود. همچنين امسال احاديث حضرت زهرا(س)، سخنان بزرگان و گفتار شهدا در ايام نوروز به‌صورت شعار‌نويسي در سطح شهر تهران اكران مي‌شود تا هم مردم با اين مضامين آشنا شوند و هم شهر تهران حال و هواي فاطمي به‌خود بگيرد.

کد خبر 289021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha