همشهری آنلاین: معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نوروز امسال امکان بازدید از تمامی بناهای شاخص اصفهان برای گردشگران فراهم است.

isfahan

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به اعلام این مطلب گفت: بناهای تاریخی اصفهان هر سال حدود 1.5 تا دو میلیون بازدیدکننده دارد که در صورت عدم برنامه‌ریزی با سرگردانی و نارضایتی گردشگران روبه رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی بناهای تاریخی برای بازدید‌های نوروزی از بهمن‌ماه آغاز شده است، افزود: کمیته خدمات سفر مهمانان نوروزی از بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده و با نزدیک شدن به عید نوروز جلسات و حجم کارها افزایش می‌یابد.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به امکان بازدید از تمامی بناهای شاخص برای گردشگران در نوروز امسال گفت: کارگاه تعمیرات بناهایی در حال مرمت در تعطیلات نوروزی به حداقل می‌رسد تا امکان بازدید برای بازدیدکنندگان فراهم شود.

طاهری با بیان اینکه میراث فرهنگی سابقه و تجربه بسیاری در زمینه ستاد سفرهای نوروزی دارد، تصریح کرد: میراث فرهنگی استان ضمن برنامه‌ریزی، راهنمایان گردشگری و موزه داران را نیز برای حضور در بناها در ایام نوروز آموزش می‌دهد و چینش این افراد پیش از نوروز انجام می‌شود.

وی افزود: حفاظت بناهای تاریخی به صورت الکترونیکی و حضوری توسط نیروهای یگان ویژه و راهنماهای مسقر در بنا انجام می‌گیرد، از آنجا که ظرفیت بازدید برخی از بناهای شاخص اصفهان محدود است، با زمان بندی و گروه بندی برای بازدید تقاضای بازدید را مدیریت خواهیم کرد.

کد خبر 287592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha