همشهری آنلاین: رییس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه با طرح مجدد مساله سوءاستفاده از زنان کره‌ای توسط ارتش ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم، خواستار عذرخواهی رهبران ژاپن به خاطر این جنایت تاریخی شد.

 رییس جمهوری کره جنوبی خواستار عذرخواهی رهبران ژاپن شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، پارک گئون هی، رییس جمهوری کره جنوبی ضمن طرح این درخواست از توکیو خواست تا با توجه به سالخوردگی این زنان کره ای و سن بالای 90 سال اکثر آنان، این عذرخواهی را بیش از این به تعویق نیاندازد.

براساس این گزارش، بهره برداری از زنان کره ای که به موضوع «بردگی جنسی زنان کره ای در زمان جنگ جهانی دوم» شهرت دارد، همچنان یکی از چالش های اصلی در روابط توکیو و سئول است و آنان تاکنون نتوانسته اند برای رفع این مشکل چاره ای اتخاذ کنند.

رییس جمهوری کره جنوبی بارها ژاپن را به خاطر عذرخواهی نکردن از این واقعه تاریخی «ترسو» نامیده و از زمان روی کار آمدنش در سال 2013 میلادی از دیدار مستقیم با «شینزو آبه» نخست این کشور خودداری کرده است.

کره جنوبی در اثبات مواضعش نه تنها به اظهارات زنان کره ای که مورد بردگی جنسی قرار گرفته و هنوز در قید حیات هستند، اشاره می کند، بلکه معتقد است که اسناد تاریخی نیز بر این موضوع گواهی می دهد که بیش از 200 هزار زن تبعه کره جنوبی، چین، فیلیپین و کشورهای دیگر در دوران جنگ جهانی دوم از سوی ژاپن وادار به بردگی جنسی برای سربازان ژاپنی در مناطق تحت اشغال این کشور شده اند.

هر ساله زنان کره ای که هدف بردگی جنسی قرار گرفته و هنوز در قید حیات هستند، با تجمع در مقابل سفارت توکیو در سئول، عذرخواهی رسمی دولت ژاپن و پرداخت غرامت دولت ژاپن را خواستار می شوند.

کد خبر 288644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha