همشهری آنلاین: ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در ادامه برنامه خود برای حضور در آب های بین المللی، در بندر جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت.

ناوگروه

به گزارش ایرنا، این ناوگروه متشکل از ناو پشتیبانی بندر عباس و ناو رزمی شهید نقدی اواخر دی ماه ماموریت خود را در راستای حفاظت از خطوط مواصلاتی کشتی‌ها آغاز کرد و پیش از پهلوگرفتن در اندونزی روز 20 بهمن ماه در بندر کلمبو کشور سریلانکا نیز سه روز توقف کرد.

این ناوگروه پس از دیدار از سریلانکا از خط استوا عبور کرد و وارد نیمکره جنوبی زمین شد و روز جمعه با استقبال فرماندهان نیروی دریایی اندونزی و مقامات سفارت ایران در این کشور جنوب شرق آسیا در جاکارتا پهلو گرفت.

ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس و زیردریایی طارق در شمال اقیانوس هند، جنوب هندوستان، سریلانکا، تنگه ملاکا و دریای جنوب چین دریانوردی کرد.

ماموریت این ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش در آب های بین المللی، تامین امنیت کشتی های داخلی و خارجی در آب های آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است.

فرمانده ناوگروه سی وسوم نیروی دریایی ارتش قرار است تا روز سه شنبه هفته آینده و دوره توقف در جاکارتا به همراه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر از برخی پایگاه های نیروی دریایی اندونزی دیدن کنند.

همچنین دیدارهایی بین فرمانده این ناوگروه ایرانی با مقامات نیروی دریایی اندونزی انجام می شود.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در گذشته تنها در مساحت حدودا 300 هزار کیلومتر مربعی خلیج فارس دریانوردی می کرد، اما در محدوده 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربعی دریانوردی می کند و ناوهای ایران در اقیانوس آرام، دریای مدیترانه و جنوب اقیانوس هند دریانوردی می کنند.

امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز آذر ماه سال گذشته برای شرکت در نشست بین المللی امنیت دریایی به جاکارتا اندونزی سفر کرد.

وی در خصوص همکاری نیروی دریایی ایران و اندونزی به روزنامه رپوبلیکا گفته بود: ظرفیت هایی برای این همکاری وجود دارد. ما آماده ایم پس از طی روال دیپلماتیک ظرفیت ها را در زمینه های فنی، آموزشی و نظامی بصورت دو جانبه به اشتراک بگذاریم تا از این طریق بتوانیم امنیت منطقه را افزایش دهیم.

نیروی دریایی اندونزی سال 1945 تشکیل شده و قوی ترین و بزرگترین نیرو در جنوب شرق آسیا است.

براساس برخی آمارها، نیروی دریایی اندونزی 74 هزار نیروی فعال دارد و 55 فروند هواپیما، 25 رزمناو، 20 قایق تندرو تهاجمی، 9 مین یاب، 6 ناوچه، دو زیردریایی و 150 کشتی در این نیرو مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر 288383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha