همشهری آنلاین: روابط عمومی نیروی دریایی ارتش از پهلو گرفتن سی و سوم ناوگروه متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بندر عباس و ناوشکن نقدی در بندر کلمبو سریلانکا خبر داد.

ناوگروه

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دریابان نقدی و ناو پشتیبانی رزمی بندر عباس که اوایل ماه جاری ماموریت خود را برای محافظت از خطوط مواصلاتی کشتی ها آغاز کرده بودند، امروز به بندر کلمبو واقع در سریلانکا رسیدند و پهلو گرفتند.

هنگام پهلو گرفتن این ناوگروه رزمی«حسین ابراهیمی» سرپرست سفارت ایران و سرهنگ پاسدار «ابراهیم روحانی» وابسته نظامی کشورمان در سریلانکا به همراه برخی از فرماندهان نیروی دریایی سریلانکا از آن استقبال کردند.

این ناوگروه پس از طی حدود 5 هزار کیلومتر در شمال اقیانوس هند تا بندر کلمبو در سریلانکا توانست بیش از 120 واحد نظامی و غیرنظامی را از طریق شنود، رهگیری الکترونیکی و دیده بان بصری رهگیری و شناسایی کند.

این ناوگروه که به دلیل حضور دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در آن، یک ناوگروه عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی محسوب می شود به مدت 3 روز در بندر کلمبوی سریلانکا خواهد ماند.

دیدار با مقامات نیروی دریایی سریلانکا و برپایی مسابقات ورزشی از جمله برنامه های این ناوگروه در بندر کلمبو است.

پیش از این دو بار دیگر ناوگروه های بیست و چهارم و بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در سریلانکا حاضر شدند.

کد خبر 286781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha