همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با تقاضای اعطای ۸۰ بورس تحصیلی به دانشجویان کشور سوریه در مقاطع مختلف موافقت شده است، گفت: در بخش غیر بورس هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجویان کشور سوریه نداریم.

به گزارش فارس، دكتر محمد فرهادی در دیدار با محمدعامر ماردینی همتای سوری خود که برای شرکت در اجلاس وزرای علوم جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر 468 دانشجوی سوری در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند که از این تعدد 66 نفر در دوره دکتری تحصیل می‌کنند.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري تاکید کرد: دانشگاه‌های ایران آمادگی کاملی برای پذیرش دانشجویان سوری و تبادل استاد و دانشجو و برگزاری پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی دارد.

عامر ماردینی وزیر علوم سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و همچنین قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا، گفت: با توجه به روابط خوب و عالی دو کشور در زمینه‌های مختلف و بویژه روابط عالی سیاسی بین تهران و دمشق انتظار داریم ایران مساعدت‌های بیشتری در زمینه‌های علمی و پژوهشی با سوریه داشته باشد.

وزیر علوم سوریه همچنین خواستار کاسته شدن بوروکراسی در پذیرش دانشجویان سوریه در دانشگاه‌های ایران شد.

کد خبر 288280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha