همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هر ایستگاهی که به بهره برداری می رسد باید تکمیل شده باشد و ایستگاه‌ها بدون پله برقی به بهره برداری نرسند.

به گزارش مهر، اقبال شاکری با اشاره به اعتبارات ۲ هزار میلیاردی مترو در سال جاری گفت: تا کنون بیش از نیمی از این اعتبار محقق شده که با توجه به اینکه چیزی به پایان سال نمانده امیدواریم مابقی اعتبارات نیز محقق شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: با بیان اینکه اعضای شورای شهر در سال آینده توجه ویژه ‌ای به طرح توسعه مترو دارند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم اعتبارات لازم را به این موضوع اختصاص دهیم. البته روند پرداخت مطالبات مترو توسط دولت کند بوده و همین مساله در توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تهران دخیل بوده است.

رئیس کمیته عمران با تأکید بر اهمیت ورود بخش خصوصی در توسعه خطوط متروی پایتخت گفت: در واقع ما معتقد هستیم که توسعه خطوط مترو نیاز انکار ناپذیر شهر بزرگ تهران بوده اما تحقق این موضوع نیازمند اعتبار لازم است.

  • فایناس و واگن از مهمترین مشکلات مترو

وی در ادامه در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ورود واگن های مترو وجود دارد نیز گفت: مشکل فاینانس های مترو و ورود واگن‌ ها یکی از مهم ترین مشکلاتی است که البته با دولت مطرح‌ شده که امیدواریم با تزریق اعتبارات و پیگیری وزارت کشور این موضوع حل شود.

شاکری با اشاره به تأمین پله های برقی در خطوط جدید نیز گفت: تأکید ما این است که هر ایستگاهی که به بهره برداری می رسد به طور کامل باشد و ایستگاه ها بدون پله برقی به بهره برداری نرسند، شورای شهر به طور جدی پیگیر مسایل حوزه حمل و نقل عمومی تهران است که باید تحرک ویژه ای در مدیریت شهری در این حوزه صورت پذیرد.

اقبال شاکری با بیان اینکه دستفروشان مشکلات عمده ای در مترو ایجاد کرده ‌اند، اظهار داشت: حل این معضل بر عهده مدیریت مترو است چرا که دستفروشی در مترو معضلات اجتماعی بسیاری ایجاد کرده و قطعا باید با این افراد برخورد شود، البته خیلی از مردم نیز موافق ساماندهی این معضل هستند.

  • پیشنهاد مدیریت شهری برای ساماندهی دستفروشان مترو

وی وضعیت نابسمان دستفروشان مترو را یکی از مشکلات دیگر مترو دانست و گفت: برخی از دستفروشان مترو نیازمند هستند اما برخی دیگر نیز به بهانه های مختلف دست به کار شده اند که این موجب شده تا این پدیده معضلات و آسیب های اجتماعی به همراه داشته باشند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی دستفروشان مترو افزود: مسئولان شهری قرار است طرح مذکور را تهیه و برای تصویب به شورا تحویل دهند. تا آنجا که بنده اطلاع دارم اقدامات اولیه طرح مبنی بر شناسایی افراد و نوع فعالیت و کارکرد آن ها شروع شده اما هنوز جزئیات بیشتری از طرح ساماندهی دستفروشان مترو در اختیار نیست.

وی ضمن ابراز امیدواری از این موضوع که طرح ساماندهی دستفروشان مترو تا پایان امسال به شورا ارائه شود، خاطرنشان کرد: این طرح در مراحل نهایی است که بعد از تصویب آن در شورای شهر تهران به اجرا در می آید.

کد خبر 287923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha