همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف ۴۴۵ تن انواع مواد مخدر در ۱۱ ماه امسال خبر داد.

علی مویدی سردار

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی در حاشیه اجلاس روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران ضمن ارائه آمارهایی از عملکرد 11 ماهه پلیس گفت: از ابتدای امسال تاکنون 445 تن انواع مخدر از سوی ماموران پلیس کشف شده است که بیش از 70 درصد آن در شرق و حاشیه شرق بوده است.

مویدی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر بویژه برخورد با خرده فروشان در سال 93 از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و در سال 94 نیز همین اولویت‌ها را ادامه خواهیم داد گفت: ماموریت‌های ناجا در حوزه مواد مخدر و مبارزه با آن در 11 ماهه امسال افزایشی 63 درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه درگیری با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر نیز افزایشی 3 درصدی داشته است ادامه داد: در این مدت 90 قاچاقچی مسلح به سلاح‌های سنگین و سبک نیز در مبارزه با ماموران ما به هلاکت رسیده‌اند که مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل از افزایشی 20 درصدی حکایت دارد.

به گفته مویدی زخمی شدن قاچاقچیان مسلح نیز در مدت مذکور افزایشی 6 درصدی داشته است و در این مدت 8 تن از همکاران ما نیز در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

  • انهدام 2000 باند مواد مخدر

مویدی با تاکید بر اینکه ناجا با هدف‌گذاری هوشمندانه اقدام به مبارزه با مواد مخدر کرده است گفت: در این مدت بیش از 2000 باند مرتبط با مواد مخدر در عملیات‌های پلیس شناسایی و متلاشی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکردهای پلیس در بحث مبارزه با مواد مخدر صنعتی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با این مواد برخورد فنی و حرفه‌ای و تخصصی با موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه باید دغدغه مردم در حوزه مواد مخدر را کاهش دهیم گفت: یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر صنعتی اطلاع‌رسانی به موقع آن به مردم است و مردم باید از عوارض،عواقب و پیامدهای آن با خبر باشند. در بخش دیگر نیز باید پلیس را به تجهیزات مجهز کرده و مراکز شناسایی و آنالیز ایجاد شود.

مویدی تصریح کرد: اگر مردم از عوارض یک ماده مخدرباخبر نشوند و به علت ناآگاهی در دام آن بیفتند، مسئولیت آن با نهادهایی است که باید در این حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگی‌سازی می‌کرده اما کوتاهی کرده‌اند.

کد خبر 287809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha