جوان سابقه‌داری که با ایجاد تصادف‌های ساختگی از شهروندان زورگیری می‌کرد، با حکم دادگاه به اتهام سرقت مسلحانه و ضرب‌و جرح برخی شاکیان در مجموع به تحمل ۱۳سال حبس محکوم شد.

متهم

اولين شاكي اين پرونده مردي بود كه به كلانتري136 فرجام رفت و گفت جواني با تهديد چاقو از او يك و نيم ميليون تومان زورگيري كرده است. زورگيري‌اي كه اين مرد از آن سخن مي‌گفت با زورگيري‌هاي معمولي متفاوت بود. شاكي در اين‌باره گفت: «سوار خودرو‌ام بودم و به سوي خانه‌ام حركت مي‌كردم كه يك موتورسيكلت كه 2نفر سوارش بودند از پشت به خودروام برخورد كرد. با اينكه من مقصر نبودم، توقف كردم تا ببينم چه اتفاقي افتاده است.

ظاهرا يكي از آنها مصدوم شده بود. مردم دورمان جمع شدند و فرد مصدوم را سوار خودروام كردند تا او را به بيمارستان ببرم. من هم با عجله به سوي بيمارستان به راه افتادم اما در بين راه يكباره همان جواني كه تا چند دقيقه قبل وانمود مي‌كرد مجروح شده و از شدت درد به‌خودش مي‌پيچيد، چاقويي زير گلويم گذاشت و شروع به تهديد كرد.

او گفت بايد هرچه پول همراه دارم به او بدهم. او با تهديد گوشي تلفن همراه و يك و نيم ميليون تومان پولي را كه همراهم بود، گرفت و كنار خيابان پياده شد و فرار كرد.»با ثبت اظهارات اين مرد پرونده به پليس آگاهي فرستاده و تحقيقات براي دستگيري جوان زورگير آغاز شد. تحقيقات مقدماتي حاكي از آن بود كه متهم علاوه بر اين شاكي از افراد ديگري نيز با اين ترفند زورگيري كرده است. بيشتر شاكيان ساكن مناطق شرق پايتخت بودند و بيشتر زورگيري‌ها در محدوده فرجام، نارمك، سبلان، هنگام و دلاوران رخ داده بود و متهم در بيشتر زورگيري‌ها از ترفند ايجاد تصادف ساختگي استفاده كرده بود و طعمه‌هايش هرچند در تصادفي كه ايجاد شده بود تقصيري نداشتند، اما وي را كه وانمود مي‌كرد مصدوم شده سوار خودرويشان مي‌كردند تا به بيمارستان برسانند ولي متهم با تهديد چاقو اموالشان را زورگيري مي‌كرد.

در جريان تحقيقات، كارآگاهان با كنار هم قرار دادن اطلاعاتي كه شاكيان ارائه كرده بودند، به اطلاعاتي درباره مرد تحت تعقيب دست يافتند. اين شواهد نشان مي‌داد كه متهم جواني 21ساله به نام سامان است كه پيش از اين بارها به اتهام سرقت و زورگيري دستگير شده است. در چنين شرايطي مأموران وي را در مخفيگاهش بازداشت كردند.

با آغاز بازجويي‌ها از سامان، او به‌دست داشتن در 35فقره زورگيري اعتراف كرد و گفت: من مهارت زيادي در موتورسواري داشتم. به همين دليل در خيابان‌ها پرسه مي‌زدم و به‌طور ساختگي با خودروها تصادف مي‌كردم. من طوري موتورسيكلت را به‌خودروها مي‌كوبيدم كه كمي پايم كبود و لباسم پاره شود. راننده هم كه خيلي ترسيده بود مجبور مي‌شد من را به بيمارستان برساند و در بين راه نقشه‌ام را عملي و با تهديد چاقو پول‌هاي او را زورگيري مي‌كردم.

با تكميل تحقيقات از اين جوان پرونده اتهامي او به شعبه1155 دادگاه جزايي تهران فرستاده شد و چند روز قبل او در حضور 35شاكي‌اش توسط قاضي حسين‌زاده محاكمه شد. هرچند او برخلاف اعترافات اوليه‌اش برخي سرقت‌ها را انكار مي‌كرد اما قاضي پرونده وي را مجرم تشخيص داد و به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح سرد و ضرب و جرح برخي شاكيان درمجموع به تحمل 13سال حبس، 100ضربه شلاق و رد مال محكوم كرد.

کد خبر 287730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha