۳ مرد سابقه دار با بازی در نقش مأمور اداره تعزیرات از مشاوران املاک باج‌گیری می‌کردند.

متهمان

آنها با اجراي نقشه‌اي حساب شده ادعا مي‌كردند مي‌خواهند مغازه طعمه‌شان را پلمب كنند و اگر آنها به‌صورت نقدي جريمه را پرداخت كنند مغازه‌شان پلمب نخواهد شد.اولين شاكي اين باند تبهكاري يكي از مشاوران املاك بلوار جنت‌آباد بود. او كه براي طرح شكايت به دادسراي ناحيه 34تهران رفته بود گفت: چند روز قبل 2 سرنشين يك دستگاه خودروي پژو پرشيا نقره‌اي رنگ به محل كارم آمدند و از من خواستند بدون ثبت كد رهگيري برايشان قرارداد اجاره منزل تنظيم كنم.

با وجود اينكه گفتم اين كار غيرقانوني است اما آنها براي انجام اين كار اصرار كردند تا اينكه خواسته‌شان را اجرا كردم اما همان موقع آنها كارت شناسايي، دستبند و بيسيم نشانم دادند و گفتند مأمور اداره تعزيرات هستند. آنها گفتند من مرتكب جرم شده‌ام و بايد مغازه‌ام پلمب شود. آنها حتي مي‌خواستند يك بنر جلوي محل كارم نصب كنند. تا اينكه يكي از آنها گفت اگر به‌صورت نقدي به آنها جريمه پرداخت كنم از پلمب مغازه‌ام صرف‌نظر مي‌كنند. به اين ترتيب من يك ميليون و 800هزار تومان به آنها پرداخت كردم. چند ساعت بعد با سازمان تعزيرات تماس گرفتيم و معلوم شد فريب مأموران قلابي را خورده‌ايم.

در جريان رسيدگي به اين پرونده معلوم شد تعداد زيادي از مشاوران املاك منطقه جنت آباد با اين شيوه و در يك روز طعمه مأموران قلابي قرار گرفته‌اند. به اين ترتيب كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي موظف شدند در اين‌باره تحقيق كنند.كارآگاهان در جريان تحقيقات خود توانستند با به دست آوردن شماره خودروي متهمان آنها را كه 3 نفر به نام هاي مجيد، رضا و اسدالله هستند شناسايي و دستگير كنند.

مأموران در بازرسي از مخفيگاه دستگيرشدگان تعداد زيادي مهر و برگه جعلي خام مربوط به مراكز قضايي و انتظامي كشف كردند. متهمان در بازجويي‌هاي اوليه به جعل عنوان مأمور اداره تعزيرات و اخاذي از شاكيان اعتراف كرد.سرهنگ كارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، از اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت در پوشش مأمور در مناطق افسريه، آزادي و جنت آباد خبر داد و از شهرونداني كه با اين شيوه از آنها اخاذي شده است دعوت كرد به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 287844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha